![](/files/fa/news/1403/11/8/39579_847.jpg)
به گزارش کارنا، آئودی RS ۵ جدید جایگزین آئودی RS ۴ قدیمی خواهد شد و این خودروی جدید بار دیگر در نسخههای سالون و اوانت در حال تست دیده شده است.
آئودی سال گذشته A۵ سالون و استیت را عرضه کرد تا جایگزین A۴ قدیمی شود و نسخه عملکرد بالای RS ۵ آن با بی ام و M۳ سالون و تورینگ، مرسدس AMG C ۶۳ و آلفارومئو جیولیا Quadrifoglio رقابت خواهد کرد.
در حالی که تصاویر درز کرده از این خودرو پوشش استتاری کاملی را نشان میدهند، به لطف A۵ استاندارد، ایده خوبی از چگونگی ظاهر این مدلهای جدید داریم. یکی از ویژگیهای جدید این خودروها نسبت به مدلهای قبلی آنها سیستم اگزوز با دو خروجی بزرگ است که نسبت به RS ۴ و RS ۵های قدیمی بیشتر در مرکز قرار گرفته اند.
همچون مدل اوانت، مدل سالون این خودرو نیز به جلوپنجرهای شبیه بهای ترون جی تی مجهز میشود که پایینتر نصب شده تا به دماغه RS ۵ ظاهری تهاجمیتر بدهد. جلوپنجره این خودرو طرح شبکه پیچیده تری دارد و با دو ورودی بزرگ برای پنهان ساختن حداقل یک و احتمالا دو خنک کننده شارژ متقارن، تزئین شده است.
در نیم رخ این نمونه آزمون مشخص است که RS ۵ طرحی بین یک سالون سه بخشی سنتی و RS ۵ کوپه کنونی از نظر طرح قسمت پشت را خواهد داشت و از شیشه عقب شیب دار متمایز بهره میبرد. نوار چراغ عقب این خودرو شبیه به نسخه اوانت است و به همراه چراغهای جلو میتوانند طرح چراغهای سفارشی داشته باشند.
چنان چه از یک مدل ممتاز آئودی انتظار میرود، RS ۵ دارای گلگیرهای بزرگ جعبهای شکل است که رینگهایی بزرگتر را در خود جای داده اند و در کنار دیسکهای ترمز بزرگ و کالیپرها کامل میشوند. گلگیر جلوی این خودرو دارای یک دریچه هوا در پشت خود است که سبکی مشابه RS ۶ اوانت جی تی جدید دارد.
RS ۵ جدید اواخر ۲۰۲۵ معرفی شده و با یک نیرومحرکه هیبریدی شارژی عرضه خواهد شد. با توجه به تجهیز این خودروی جدید به پلتفرم PPC آئودی، گمان میرود یک مدول PHEV عملکرد بالا به موتور ۲.۹ لیتری تواین توربوشارژ V۶ آن اضافه شود. این نیرومحرکه به یک گیربکس اتوماتیک و ساختار چهار چرخ فعال کواترو متصل میشود.
ارسال نظر