
به گزارش کارنا، اداره بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) آمار جدیدی ارائه داده است. به گفته این موسسه، خودروهای بزرگتر و سنگینتر همیشه در تصادفها ایمنتر نیستند. حتی ممکن است این خودروها خطر مرگ بیش تری را در جادهها به همراه داشته باشند. همه چیز به این بستگی دارد که یک خودرو سنگینتر یا سبکتر از یک خودروی متوسط باشد.
در تحقیقات اداره بیمه ایمنی بزرگراه ها، محققان میانگین وزن خودروهای نمونه خود را که تولید ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ بودند اندازه گیری کردند که حدود ۱۸۱۴ کیلوگرم (۴ هزار پوند) است. به ازای هر ۲۲۶ کیلوگرم (۵۰۰ پوند) مازاد وزن خالص نسبت به میانگین، تصادفهای بین یک شاسی بلند یا وانت و یک خودرو منجر به یک مرگ کمتر در هر میلیون تصادف در سال برای مدلهای بزرگتر شده و یا هیچ تاثیری نداشته است. با این حال، وزن بیشتر خودروها حدود ۷ مرگ بیشتر را در تصادف خودروها در پی داشته است.
در این تحقیق همچنین کشف شد که خودروها و شاسی بلندهایی با وزن کمتر از ۱۸۱۴ کیلوگرم از مزایایی بهره خواهند برد. این خودروها هرچه به وزن میانگین نزدیک شوند میتوانند ۱۷ مرگ کمتر در تصادفهای خودرو به خودرو و ۱۳ مرگ کمتر در تصادفهای شاسی بلند به خودرو را رقم بزنند. به گفته اداره بیمه ایمنی بزرگراه ها، اما برای خودروهای بالاتر از ۱۸۱۴ کیلوگرم، تقریبا کاهشی در خطر برای سرنشینان دیده نشده است؛ بنابراین خودروها هر چه به وزن میانگین نزدیکتر باشند بهتر است.
سام مونفورت، مدیر این تحقیقات اظهار داشت: "هیچ معجزهای در وزن ۱۸۱۴ کیلوگرم وجود ندارد به جز آن که وزن میانگین است. خودروهایی که سنگینتر از میانگین هستند احتمال بیش تری دارد که با خودروهایی سبکتر از خود تصادف کنند در حالی که عکس آن نیز برای خودروهایی ممکن است که سبکتر از میانگین هستند. چیزی که این تحقیقات نشان میدهد آن است که انتخاب یک خودروی فوق سنگین شما را ایمنتر نمیکند بلکه شما را به خطر بزرگ تری برای مردم دیگر تبدیل میکند. "
مدیر اداره بیمه ایمنی بزرگراه ها، دیوید هارکی در این مورد اظهار داشت: "برای رانندگان آمریکایی تفکر رایج آن است که اگر بزرگتر ایمن است پس خیلی بزرگتر نیز باید ایمنتر باشد. نتایج این تحقیق نشان میدهند که امروزه چنین نیست. حداقل برای افرادی که در خودروهای دیگر هستند چنین نیست؛ و این امر نه تنها برای سرنشینان خودروهای بزرگ بلکه برای همه مهم است. "
ارسال نظر