
به گزارش کارنا، حدود یک سال از تولید آخرین آئودی R۸ میگذرد.
در حالی که لامبورگینی، هوراکان را با تمراریو جدید جایگزین کرده هنوز همتایی برای این خودروی آئودی به طور رسمی معرفی نشده است. با این حال، اخبار جدید حاکی از آن است که آئودی در پی فروش ابرخودروی دیگری است.
برخلاف کانسپت تمام برقی PB۱۸ E-Tron که تصویر آن را مشاهده میکنید، R۸ بعدی همچنان با موتور احتراقی همراه خواهد شد.
بر اساس اخبار جدید منتشر شده، احتمالا R۸ اواخر سال ۲۰۲۷ باز میگردد. این پرچم دار جدید، مهر تایید مدیرعامل این خودروساز را دارد. آئودی از ارائه اطلاعات در این مورد خودداری کرده، اما شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی این مدل یک نسخه هیبریدی شارژی مبتنی بر موتور V۸ مشترک با تمراریو خواهد بود.
در حالی که R۸های قدیمی به طور هم زمان با گالاردو و هوراکان ساخته میشدند، مدل جدیدی از این خودرو چند سال پس از تمراریو عرضه خواهد شد. این مدل کوچک لامبورگینی تلاشی توسط خود این خودروساز بود و به خاطر موفقیت رو به شد این برند که سرمایه خود را برای ابرخودروی جدیدش حفظ کرد، امکان پذیر شد. در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار لامبورگینی فروشی بیشتر از بنتلی داشت و ۱۰۷۰۰ دستگاه و یا ۱۰۰ دستگاه بیشتر از این خودروساز فروخت.
آئودی در واقع از نسخهای منتشر نشده از تمراریو به عنوان اساس احیای ابرخودروی خود استفاده خواهد کرد بنابراین میتواند از روز اول یک R۸ پرفورمانس را ارائه کند. تمراریو استاندارد قدرت ۹۰۷ اسب بخار از موتور تواین توربوی ۴.۰ لیتری V۸ و سه موتور برقی خود دارد بنابراین قدرتی چهار رقمی برای R۸ دور از ذهن نیست.
آئودی در پی ارتقای برند خود و مجللتر شدن آن است و روی خودروهایی جذابتر با کابینهای ممتازتر سرمایه گذاری میکند در حالی که خطر فروش کمتر را نیز به جان میخرد. احیای R۸ میتواند به خوبی با این استراتژی جدید همسو باشد.
ارسال نظر