
به گزارش کارنا٬خرید یک فراری هزینه زیادی دارد. معمولا افراد ثروتمند خریدار فراری سالها کار کرده اند تا چنین سرمایهای را جمع کنند که همین امر باعث شده رنج سنی بالایی داشته باشند. این امر در مورد بسیاری از برندهای ممتاز صادق است. اما اخیرا فراری با تغییری در سن و سال خریدارانش مواجه شده است.
مدیرعامل فراری، بندتو وینا، طی مصاحبهای اظهار داشت: "۴۰ درصد مشتریان جدید فراری زیر ۴۰ سال هستند. " این میزان، رشدی ۱۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۳ را نشان میدهد که خریداران ۴۰ ساله فراری، ۳۰ درصد از مشتریان این خودروساز ایتالیایی را شامل میشدند.
وینا اعلام کرد: "در مورد برندهای دیگر نمیدانم، اما برای ما موفقیتی است که به لطف تیممان محقق شده است. "
با توجه به تاریخ این برند در انحصار، این آمار غافلگیرکننده هستند. تنها در سال ۲۰۲۴ حدود ۸۱ درصد از فراریهای جدید فروخته شده به مشتریان کنونی تحویل شد و ۴۸ درصد از این خریداران بیش از یک فراری داشتند؛ بنابراین حتی با کاهش رنج سنی، خریداران جدید زیادی به این خودروساز اضافه نشده اند.
فراری در سال ۲۰۲۴ به طور کلی ۱۳۷۵۲ دستگاه خودرو فروخت که ۳۵۲۷ دستگاه از آنها به ایالات متحده رفته اند که بزرگترین بازار این برند است. آلمان و ژاپن به ترتیب دومین و سومین بازارهای فراری بوده اند که فروش ۱۸۲۷ و ۱۴۴۵ دستگاهی داشته اند.
این خودروساز امیدوار است در سال ۲۰۲۵ با مدلهایی همچون ۱۲Cilindri و F۸۰ که هر دو وارد نمایندگیها خواهند شد، موفقیت بیش تری نیز کسب کند. اما خریداران این مدلها باید صبر کنند. فراری در حال حاضر تولید خود تا سال ۲۰۲۶ را فروخته است و این به معنای آن است که خریداران جدید باید حداقل تا اوایل سال ۲۰۲۷ صبر کنند.
ارسال نظر