۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
اختصاصی
اولین خودروی برقی فراری تست می‌شود
فراری در حال تست اولین خودروی تمام برقی خود است.
کد خبر: ۶۸۴۰

به گزارش کارنا، فراری در حال تست اولین خودروی تمام برقی خود است. نمونه اولیه این خودرو هنوز پوشش استتاری کاملی دارد و ایده‌ای از چگونگی ظاهر مدل تولیدی نهایی آن ارائه نمی‌دهد. اما با این حال، سرنخ‌هایی در مورد این خودرو در دست است که اوایل سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

با اطمینان می‌توان گفت که اولین خودروی برقی فراری، مدلی چهار در خواهد بود چرا که نمونه اولیه مبتنی بر مازراتی لوانته چنین نشان می‌دهد. البته این امر به معنای شاسی بلند بودن این خودرو نیست بلکه می‌تواند شکل یک کراس اوور با طراحی تهاجمی را داشته باشد که سبکی مشابه پوروسانگوئه دارد.

احتمالا این خودرو کوتاه‌تر از همتای V۱۲ خود خواهد بود چرا که تصاویر درز کرده از نمونه اولیه آن نشان می‌دهند شیشه جلویی کوتاه تری برایش تعبیه شده است. این خودرو به منظور ارائه عملکردی که از خودرو‌های فراری انتظار می‌رود، به احتمال زیاد حداقل به نیرومحرکه‌ای دو موتوره مجهز می‌شود و ساختار چهار چرخ فعال نیز خواهد داشت.

فعلا مشخص نیست که فراری چه قدرت و عملکردی را برای این خودرو در نظر دارد، اما این مدل جدید باید با خودرو‌های برقی که اکنون به فروش می‌رسند همچون پورشه تایکان توربو S و یا آئودی RS‌ای ترون GT پرفورمانس رقابت کند.

تولیدی:اولین خودروی برقی فراری تست می‌شود

حفظ ویژگی‌های فراری یکی از عناصر اصلی در این مدل جدید خواهد بود بنابراین رویکردی که در مورد صدای این خودرو انتخاب می‌شود یکی از ویژگی‌های کلیدی آن خواهد بود. فراری همچون پورشه و لوتوس، احتمالا به جای تقلید مستقیم صدای یک موتور احتراق داخلی، صدای طبیعی موتور‌های برقی را تقویت خواهد کرد.

نمونه اولیه درز کرده از این خودرو همچنین دارای رینگ‌هایی بسیار بزرگ است که گمان می‌رود پشت آن‌ها ترمز‌های سرامیکی کربنی تعبیه شده باشد.

تولیدی:اولین خودروی برقی فراری تست می‌شود

ارسال نظر