به گزارش کارنا، بی وای دی با فروش بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو و سهم ۲۲ درصدی بخش عمده بازار را در اختیار خود داشته است.
سهم بی وای دی در در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۸.۴ درصد بود.
تسلا با فروش بیش از ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو و سهم ۱۳.۲ درصدی (در مقایسه با سهم ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۲) جایگاه دوم خود را حفظ میکند.
بی وای دی و تسلا با هم ۳۵.۲ درصد از کل بازار پلاگین را در اختیار دارند که این سهم در سال گذشته ۳۱.۴ بود.
سومین شرکت بزرگ یعنی گروه فولکس واگن، تعداد ۹۹۴ هزار و ۴۰۳ مورد ثبت نام خودروی پلاگین جدید را ثبت کرد در حالی که سهم بازار آن از ۸.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۷.۳ درصد کاهش یافت .
در سال ۲۰۲۳، جیلی-ولوو جایگزین ساییک به عنوان چهارمین خودروساز برقی برتر در بخش خودروهای پلاگین شد و سهم خود را به ۶.۸ درصد (۹۲۵ هزار و ۱۱۱ دستگاه) افزایش داد. سهم ساییک به ۵.۸ درصد کاهش یافت.
ارسال نظر