
به گزارش کارنا، حدود یک دهه از توقف تولید ولوو XC۷۰ به منظور ایجاد فضای کافی برای عرضه V۶۰ کراس کانتری میگذرد. این نام یک بازگشت غافلگیرکننده خواهد داشت، اما متاسفانه به صورت یک واگن جدید عرضه نخواهد شد.
در عوض، این برند متعلق به جیلی تصمیم دارد شاسی بلندی را اواخر سال جاری در چین عرضه کند که احتمالا به بازارهای دیگر نیز راه مییابد. چنان چه نام این خودرو نشان میدهد، کمی بزرگتر از XC۶۰ بوده و فضای کابین بیش تری خواهد داشت.
فروش خودروهای هیبریدی شارژی ولوو در ماه آوریل ۱۱ درصد رشد داشته و به ۵۶۷۲۲ دستگاه رسیده است. این خودروساز سوئدی با XC۷۰ جدید اولین خودروی هیبریدی شارژی extended-range خود را معرفی خواهد کرد. این خودروساز ادعا میکند طیف حرکتی تمام برقی این مدل ۲۰۰ کیلومتر خواهد بود که به طور قابل توجهی بیشتر از XC۶۰ است. البته شاید این مقایسه خیلی درست و دقیق نباشد.
ولوو اعلام کرد این خودرو اولین مدل هیبریدی شارژی با طیف حرکتی بالا است که به واسطه پلتفرم SMA ممکن شده و از شارژ سریع نیز بهره میبرد، اما هنوز جزئیات فنی آن مشخص نیست.
XC۷۰ میتواند به باتری بزرگتر از نسخه ۱۸.۸ کیلووات ساعت ارائه شده در XC۶۰ مجهز شود. برند مالک ولوو در حال ساخت یک نیرومحرکه extended-range بوده است که در آن موتور احتراقی تنها به عنوان ژنراتوری برای شارژ باتری عمل میکند. این ساختار شبیه به موتور روتوری مزدا در MX-۳۰ یا موتور V۶ برنامه ریزی شده برای رم ۱۵۰۰ رم چارجر است.
این نیرومحرکه جدید از هورس، جوینت ونچر بین جیلی و رنو، تامین خواهد شد. این برند وعده طیف حرکتی برقی ۲۰۰ کیلومتر با باتری را داده که سایز آن نصف یک خودروی تمام برقی است. طیف حرکتی کلی این خودرو حدود ۸۰۵ کیلومتر اعلام شده است.
به نظر میرسد طراحی این خودرو مشابه سبک طراحی جدیدترین شاسی بلندهای این خودروساز خواهد بود. این خودروی جدید احتمالا کمی کشیدهتر از XC۶۰ خواهد بود و یکی از جزئیات اصلی آن نشان AWD روی در صندوق عقب است که تایید میکند نیرو به هر دو محور آن منتقل میشود.
ولوو به طور رسمی طی ماههای آینده XC۷۰ احیا شده را معرفی خواهد کرد.
ارسال نظر