
به گزارش کارنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید بدون مداخله در فرآیند واردات خودرو و انحصارزایی در بازار خودروهای وارداتی به ایجاد یک بازار رقابتی بین تولید کنندگان داخل که حدود ۴۰ سال است بازار خودرو را در انحصار خود گرفته اند و بازار خودروهای روز دنیا و در نهایت حفظ منافع مصرف کننده کمک کند.
مصطفی پوردهقان با اشاره به تعلل دولت در اصلاح قیمت خودروهای داخلی با وجود آغاز روند خصوصی سازی دو خودروساز بزرگ اظهار داشت: این شیوه بنگاه داری و دخالت دولت در اقتصاد سالهاست در دنیا منسوخ شده و دخالت در قیمت گذاری خودرو در شرایطی که روند خصوصی سازی در ایران خودرو و سایپا آغاز شده است، معنایی ندارد.
وی در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: از سوی دیگر، محدودیت واردات خودرو به کشور به معنای تقویت انحصار در خودروسازی و تحمیل خودروهای گران قیمت، ناایمن و کیفیت نامناسب به مصرف کننده در یک فضای غیر رقابتی است؛ لذا در چنین شرایطی نمیتوان صنعت خودروسازی را به طور کامل از کنترل دولت خارج کرد.
نماینده مردم اردکان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط خاص فعلی که مصرف کننده حق انتخاب برای خرید خودروی باکیفیت، ایمن و ارزان قیمت در بازار رقابتی ندارد و ناچار به خرید خودروهای داخلی است، اقتصاد آزاد معنایی ندارد، یادآور شد: دولت باید بدون مداخله در فرآیند واردات خودرو و انحصارزایی در بازار خودروهای وارداتی به ایجاد یک بازار رقابتی بین تولید کنندگان داخل که حدود ۴۰ سال است بازار خودرو را در انحصار خود گرفته اند و بازار خودروهای روز دنیا و در نهایت حفظ منافع مصرف کننده کمک کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طبق قولی که وزیر صمت در روز کسب رأی اعتماد از مجلس دادند، مدیریت ایران خودرو طی تشریفاتی به بخش خصوصی واگذار شد و امیدواریم با واگذاری دومین غول صنعت خودروسازی یعنی سایپا به بخش خصوصی دارای اهلیت در آیندهای نردیک و همچنین واردات گسترده خودروهای خارجی شاهد افزایش رقابت در سطح خودروسازی کشور باشیم.
ارسال نظر