
به گزارش کارنا، کاین پرفروشترین مدل پورشه در سراسر دنیا است و احتمالا با معرفی نسخه برقی اش در سال ۲۰۲۶ محبوبتر نیز خواهد شد. با این حال، پایان کار کاین موتور احتراقی کنونی نزدیک نیست. پورشه دو سال قبل کاین را فیس لیفت کرد که اولین به روز رسانی آن طی هفت سال بود. این به روز رسانی صرفا شامل ارتقای لامپهای دید در روز و سپرها نبود.
این فیس لیفت همچنین شامل نیرومحرکه جدید و فناوری شاسیها به همراه فناوری کمک راننده پیشرفته بود. از آنجا که پورشه تمایل دارد کاین موتور احتراقی را تا پایان دهه جاری در خط تولید نگه دارد، تنها یک اصلاح کلی میتواند تولید آن را به پایان برساند. اکنون به نظر میرسد پورشه هنوز به روز رسانی نهایی را برای کاین موتور احتراقی اعمال نکرده است.
پورشه اعلام کرده میخواهد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۸۰ درصد از تولیدش خودروهای برقی باتری باشند و از آنجا که میدانیم ۹۱۱ قبل از این تاریخ برقی نخواهد شد، منطقی است که بیشتر ۲۰ درصد باقی مانده که برقی نیستند ۹۱۱ این خودروساز باشند. با این حساب، به نظر نمیرسد پورشه در مهندسی کاین موتور احتراقی کاملا جدید برای ۲۰۳۰ با مشکل مواجه شود.
لازم به ذکر است که آئودی Q۷ که پلتفرمی مشترک با کاین دارد نیز در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ آخرین نسل موتور احتراقی خود را خواهد داشت. پورشه طوری نشان داده بود که فیس لیفت ۲۰۲۳ این خودرو سالهای پایانی کاین در بازار را رقم میزند، اما به نظر میرسد این مدل زودتر بازنشسته خواهد شد تا جای خالی برای نسخه موتور احتراقی نهایی آن در سال ۲۰۲۸ باز کند.
به هر حال، چیزی که محتمل است، نسل کنونی کاین در سال ۲۰۲۶ که کاین تمام برقی وارد بازار شود، فیس لیفتی دیگر خواهد داشت. این مدل تا سال ۲۰۳۰ یا بیشتر برای طرفداران خودروهای موتور احتراقی ارائه خواهد شد.
ارسال نظر