۲۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۰۰
اختصاصی

کیا اسپرتیج هیبریدی شارژی به بازار استرالیا راه نمی‌یابد

کیا اسپرتیج هیبریدی شارژی به بازار استرالیا راه نمی‌یابد
طیف مدل‌های فیس لیفت شده کیا اسپرتیج فاقد آپشن هیبریدی شارژی خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۱۸۱

به گزارش کارنا، مدیر محصول بومی کیا در استرالیا اعلام کرد طیف مدل‌های فیس لیفت شده کیا اسپرتیج فاقد آپشن هیبریدی شارژی خواهد بود که بتواند با میتسوبیشی و برند‌های چینی رو به افزایش و همچنین نسل بعدی تویوتا RAV۴ رقابت کند.

مدیر کل محصول کیا در استرالیا، رولاند ریورو، طی معرفی این شاسی بلند متوسط ارتقا یافته برای رسانه‌های استرالیا اعلام کرد اسپرتیج هیبریدی شارژی برای ساختار فرمان سمت راست مهندسی نشده است.

کیا اسپرتیج هیبریدی شارژی به بازار استرالیا راه نمی‌یابد

ریورو اظهار داشت: "به همان اندازه که تمایل داریم نسخه‌ای هیبریدی شارژی از اسپرتیج را عرضه کنیم، به همان اندازه نیز نمی‌توانیم موقعیت تجاری را از منظر حجم و توجیه اقتصادی برای نسخه فرمان سمت راست توجیه کنیم و در نتیجه، این نسل از اسپرتیج در بازار استرالیا فاقد نسخه هیبریدی شارژی خواهد بود. "

فعلا بخش بومی کیا در حال توسعه سبد محصولات هیبریدی شارژی خود با نسخه‌های مازاد سورنتو PHEV بزرگ‌تر است. البته مشخص نیست چه تعداد نسخه هیبریدی شارژی جدید از این شاسی بلند بزرگ در راه هستند.

اسپرتیج PHEV نیز همچون سورنتو PHEV از موتور آشنای ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور برقی و باتری یون لیتیومی بهره می‌برد.

کیا اسپرتیج هیبریدی شارژی به بازار استرالیا راه نمی‌یابد

توان کلی این سیستم برای مدل فیس لیفت شده در آمریکای شمالی ۲۰۰ کیلووات است و در حالی که طیف حرکتی این مدل جدید هنوز اعلام نشده، مدل پیش از به روز رسانی آن در ایالات متحده طیف حرکتی برقی در حدود ۵۰ کیلومتر با باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعت داشت.

تعداد روز افزونی از شاسی بلند‌های متوسط رقیب این خودرو در حال معرفی نسخه‌های هیبریدی شارژی هستند و این راه با برند‌های چینی و میتسوبیشی به جلو می‌رود.

کیا اسپرتیج هیبریدی شارژی به بازار استرالیا راه نمی‌یابد

میتسوبیشی اوتلندر EV هیبریدی شارژی محبوب زمانی تنها مدل در این بخش بود، اما اکنون با مدل‌هایی همچون بی وای دی سی لاین ۶ و مزدا CX-۶۰ تا کوپرا فرمنتور و جاییکو J۷ رقابت می‌کند.

چری نیز به زودی تیگو ۷ پرو SHS هیبریدی شارژی را عرضه خواهد کرد و تویوتا تایید کرده است که نسل بعدی RAV۴ هیبریدی در سال ۲۰۲۶ یک نسخه هیبریدی شارژی نیز خواهد داشت. لیپ موتور نیز C۱۰ REEV را در این کلاس دارد.

ارسال نظر