
به گزارش کارنا٬آیکونیک SP به یک خودروی اسپرت تولیدی منتهی خواهد شد که بزرگتر از میاتا خواهد بود.
حدود دو سال قبل مزدا از آیکونیک SP در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن رونمایی کرد. با این حال، وقتی طراحی شیب دار این کوپه درز کرد سوال پیش آمد که آیا شاهد میاتای بعدی هستیم؟ و این سوال به جا بود. مزدا هنوز شرکتی نسبتا کوچک است و شاید نتواند دو خودروی اسپرت را در کنار هم به فروش برساند. حتی گزارش شد که احتمال دارد این خودرو از الگوی MX-۵ پیروی کند.
خوشبختانه آیکونیک SP نمایی از نسل پنجم میاتا نیست. مدیر فنی ارشد مزدا، ریوچی یومشیتا، اعلام کرد که خودروی اسپرت روتاری یک مدل مجزا خواهد بود که در جایگاهی بالاتر از رودستر محبوب این برند قرار میگیرد. وی همچنین اظهار داشت: "می توان انتظار داشت آیکونیک SP جایگزینی عالی برای RX-۷ باشد، " اگرچه بازگشت این نام نمادین را تایید نکرد. وی همچنین تایید نکرد که این خودرو با نام Cosmo عرضه خواهد شد که ادای احترامی به خط تولید مجهز به Wankel در دهه ۱۹۶۰ باشد.
آیکونیک SP دارای طول ۱۶۴.۵ اینچ، عرض ۷۲.۸ اینچ، ارتفاع ۴۵.۲ اینچ و فاصله بین دو محور ۱۰۲ اینچ است؛ بنابراین این خودرو ۱۰.۴ اینچ کشیدهتر و ۴.۷ اینچ عریضتر از نسل ND میاتا است.
در عین حال، این خودرو ۳.۳ اینچ کوتاهتر است اگرچه فاصله بین دو محور آن ۱۱ اینچ بیشتر از رودستر مزدا است، اما ساختار دو سرنشین نیز دارد. یا حداقل کانسپت آن دو سرنشین بود. مدل کانسپت این خودرو نسبتا سبک نیز بود و وزن ۳۱۹۷ پوند داشت. در مقابل، میاتا RF با گیربکس دستی، ۷۲۸ پوند سبکتر است. مدل کانسپت این خودرو قدرت ۳۶۵ اسب بخار از یک موتور برقی دارد و یک موتور احتراقی دو روتوره به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری آن به کار میرود.
از نظر فنی یک نسخه تمام برقی از آیکونیک SP نیز امکان پذیر است، اما مزدا اعلام کرده چنین چیزی انجام نخواهد شد.
ارسال نظر