
به گزارش کارنا٬دوشنبه هفته آینده در ۲۳ ژوئن دقیقا سه سال از روزی میگذرد که آئودی اعلام کرد تصمیم دارد در سال ۲۰۲۵ آخرین خودروهای بنزینی خود را بفروشد و از سال ۲۰۲۶ فروش صرفا خودروهای برقی را آغاز کند.
در آن زمان، این برند لوکس فولکس واگن همچنین اعلام کرد تا سال ۲۰۳۳ تولید خودروهای موتور احتراقی را نیز پایان خواهد داد. در حالی که این خودروساز بنابر وجود تقاضا اجازه داد خودروهای موتور احتراقی پس از این زمان نیز در چین تولید شوند، تصور میشد آئودی در بازارهای دیگر به برندی تمام برقی تبدیل شود. اما اکنون چنین نیست.
مدیرعامل این برند، گرنوت دولنر، اعلام کرد آئودی احتمالا تا سال ۲۰۳۵ و فراتر از آن خودروهای بنزینی تولید میکند. وی توضیح داد که یک عرضه محصول قدرتمند در سال ۲۰۲۶ میتواند به این برند انعطاف پذیری لازم برای ادامه فروش خودروهای موتور احتراقی را حداقل برای هفت، هشت یا حتی ده سال دیگر بدهد. وی توسعه تولید پس از اواسط دهه آینده را نیز رد نکرد اگرچه تاکید داشت که همه چیز به تقاضای مشتری بستگی دارد و گفت: "باید ببینیم بازارهای ما چطور توسعه مییابند. ما اکنون تصمیم گرفتهایم تولید را فراتر از تاریخهای اعلامی قبلی توسعه دهیم. "
برنامههای قبلی توسط مدیرعامل اسبق آئودی اعلام شده بودند. گرنوت دولنر در سپتامبر ۲۰۲۳ مدیرعامل این خودروسازی شد. در حالی که آئودی به خاطر فروش کم مجبور به حذف Q۸ای ترون و بستن یکی از کارخانه هایش شد، خودروهای برقی دیگرش هنوز جذابیت دارند. در سه ماهه ابتدایی سال جاری، آئودی ۳۰.۱ درصد خودروهای برقی بیش تری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل فروخت.
یک مدل برقی پایه جدید که احتمالا سال آینده در کلاس A۳ عرضه خواهد شد به لطف قیمت پایینتر در مقایسه با Q۴ای ترون به افزایش خرید خودروهای برقی این برند کمک خواهد کرد.
اما موتورهای احتراقی به این زودی حذف نمیشوند. مدلهای جدیدی همچون A۵، A۶ و Q۳ که به تازگی رونمایی شده، احتمالا در دهه ۲۰۳۰ نیز در بازار حضور خواهند داشت. بیشتر مدلهای جدید آئودی نیز احتمالا نسخههای ممتاز S و RS خواهند داشت.
ارسال نظر