۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
اختصاصی
خودروی اقتصادی چه آپشن‌هایی دارد؟
برای تولید خودرو اقتصادی در کشور ابتدا باید انتظارات مردم را نسبت به اینکه خودروی اقتصادی، خودرویی با قیمت مناسب و داشتن حداقل آپشن و امکانات است، مدیریت کرد.
کد خبر: ۱۴۵۲

به گزارش کارنا، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران معتقد است برای تولید خودرو اقتصادی در کشور ابتدا باید انتظارات مردم را نسبت به اینکه خودروی اقتصادی، خودرویی با قیمت مناسب و داشتن حداقل آپشن و امکانات است، مدیریت کرد.


سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی با اشاره به الزامات تولید خودرو‌های اقتصادی در کشور اظهار داشت:گام نخست برای حرکت به سمت تولید خودرو‌های اقتصادی، فرهنگ سازی در جامعه است چرا که در سال‌های اخیر سطح انتظارات مردم از خودرو‌های داخلی افزایش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که با نگاهی به آمار و ارقام، شاخص تولید ناخالص داخلی و وضعیت سیاسی کشور متوجه می‌شویم ایران از جمله کشور‌های با درآمد سرانه پایین در دنیا است؛ بنابراین برای تولید خودروی اقتصادی در کشور ابتدا باید انتظارات مردم را نسبت به اینکه خودروی اقتصادی، خودرویی با قیمت مناسب و داشتن حداقل آپشن و امکانات است، مدیریت کرد که البته بخش مهمی از این فرهنگ سازی به عهده رسانه‌ها است.

این کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: مصرف کننده‌ای که به دنبال خرید خودروی اقتصادی است باید با پذیرش این موضوع که این خودرو‌ها فاقد امکاناتی، چون سیستم مولتی مدیا، کروز کنترل و سانروف و ... هستند، از مقایسه این خودرو‌ها با خودرو‌های سطح اول جهان مانند تویوتا لندکروز و بی ام و اجتناب کرده و آن‌ها را با خودرو‌هایی مانند تاتای هند مقایسه کند.

ابراهیمی نژاد با بیان اینکه تصور اینکه خودرو اقتصادی، خودرویی ارزان قیمت با آپشن‌های زیاد است عملا غیرممکن خواهد بود، ادامه داد: یک خودرو اقتصادی از حداقل امکانات ایمنی مانند ترمز ABS و کیسه هوای راننده و سرنشین برخوردار است. هر چند که نصب کیسه هوای سرنشین نیز موجب افزایش قیمت خودرو می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران استفاده از پلتفرم‌های مشترک را گام بعدی برای تولید خودرو‌های اقتصادی در کشور عنوان و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین الزامات برای تولید خودرو اقتصادی، ساخت قطعات در تیراژ بالا است. به عنوان مثال اگر پژو ۲۰۶ پنج تیپ مختلف دارد و برای انواع تیپ آن از یک لنت خاص استفاده می‌شود برای کاهش قیمت این محصول باید برای کل خانواده پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و رانا از یک نوع لنت با تیراژ بالا استفاده کرد و به عبارتی تنوع قطعات لنت را به صورت علمی و مدیریت شده کاهش داد.

خودروی اقتصادی چه آپشن‌هایی دارد؟

ارسال نظر