
به گزارش کارنا، جگوار که همیشه برای میراث طراحی و ظرافت خود شهرت داشت با مدل GT جدید خود و تلاش برای حمل و نقل برقی و پشت سر گذاشتن عناصر طراحی سنتی، وارد دوره جدیدی خواهد شد.
حدود هشت سال از زمانی میگذرد که جگوار مدلی کاملا جدید را معرفی کرد و هنوز انتظارها برای معرفی مدل بعدی آن ادامه دارد که حداقل یک سال دیگر شاهد آن خواهیم بود. این برند با تاکید بر تحول خود، تست دو نمونه اولیه از مدل GT تمام برقی جدیدش را آغاز کرده است. اگرچه در ماه دسامبر یک کاسپت دو در رونمایی شد، اما نسخه نهایی آن یک GT چهار در خواهد بود که با کاپوتی کشیده شاخص میشود.
این مدل جدید که قرار است در سال ۲۰۲۷ عرضه شود فراتر از پایان دوره موتورهای احتراق داخلی برای جگوار خواهد بود. این خودروساز تصمیم دارد از تولید خودروهای معمول دور شود و خود را به عنوان یک برند خودروی برقی ممتاز مجددا معرفی کند.
GT جدید یک سبک طراحی مینیمالیستی و در عین حال متمایز را معرفی خواهد کرد که ابعادی منحصربهفرد با طول بیش از ۵ متر و یک کاپوت بسیار کشیده برای یک خودروی برقی و دماغهای کاملا جدید را به نمایش در میآورد. جگوار برای کابین این خودرو نیز رویکردی کاملا جدید اتخاذ کرده است و از نمایشگرهای کمتر استفاده کرده و تجربهای با موادی تازه را ایجاد خواهد کرد.
در حالی که بسیاری از ویژگیهای فنی این خودرو اعلام نشده، گمان میرود GT برقی دارای طیف حرکتی حدود ۸۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل باشد. این خودرو میتواند بر اساس پلتفرم خودروی برقی هدفمندی ساخته شود که JEA نامیده میشود و نسخههای مخصوص آمریکای شمالی آن میتوانند به رابط شارژر NACS مجهز شوند. جگوار بر لزوم یک ساختار اختصاصی به منظور تمایز محصولاتش از لند روور، برند همتای این خودروساز، تاکید داشته است. جگوار که در مالکیت تاتا گروپ است تصمیم دارد از سال ۲۰۲۷ به خط تولیدی کاملا برقی روی آورد.
ارسال نظر