
به گزارش کارنا، گفته میشود نیسان تصمیم دارد از سال ۲۰۲۶ صادرات خودروهای برقی را از کارخانههای چینی خود به جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه و دیگر مناطق آغاز کند. این اقدام با هدف ارتقای شبکه خدمات پس از فروش کنونی نیسان در این بازارهای خارجی انجام خواهد شد.
این خودروساز ژاپنی دچار مشکل، اکنون ردپای تولید جهانی خود را بازبینی میکند و هدف آن یک چرخش سریع در کسب و کار با فروش خودروهای برقی ساخت چین به بازارهای دیگر است.
از خودروهای برقی که قرار است صادر شوند میتوان به سدان متوسط N۷ اشاره کرد که اولین خودروی برقی است که توسط جوینت ونچر نیسان در چین طراحی و ساخته شده است. N۷ که ماه آوریل در چین معرفی شد با قیمت ۱۱۹۹۰۰ یوان به فروش میرسد و در کارخانه نیسان در گوانگژو تولید میشود.
نرم افزار خودرویی N۷ از فناوری AI شرکتهای چینی بهره میبرد. به خاطر محدودیتهای اعمال شده بر محصولات هوش مصنوعی ساخت چین در برخی کشورها، نیسان به منظور تسهیل در صادرات باید این ویژگیهای نرم افزاری را اصلاح کند. نیسان برای ساخت نرم افزار برای بازارهای صادراتی در IAT اتومبیل تکنولوژی سرمایه گذاری کرده که یک سازنده چینی است.
دانگ فنگ موتور روز ۲۵ ژوئن از تاسیس یک جوینت ونچر با NCIC (یک زیر برند کاملا متعلق به نیسان) برای تجارت صادرات خودرو خبر داد. این جوینت ونچر با سرمایه ثبت شده بالغ بر ۱ بیلیون یوان تاسیس شده است که ۴۰۰ میلیون یوان آن از دانگ فنگ و ۶۰۰ میلیون یوان از NCIC تامین میشود.
نیسان معتقد است خودروهای برقی ساخت چین با قیمت رقابتی میتوانند فروش خوبی در بازارهای خارجی داشته باشند. همچنین نیسان تصمیم دارد خودروهای برقی و هیبریدی شارژی دیگری نیز در بازار چین معرفی کند که شامل اولین وانت پیکاپ برقی این برند تا پایان امسال خواهد بود.
مشکلات کنونی نیسان تقریبا به خاطر تاخیر در عرضه مدلهای جدید است. این خودروساز روی ایجاد یک سیستم تامین بهینه کار میکند که خودروهای برقی را به عنوان محصولات اصلی آینده در نظر بگیرد.
ارسال نظر