۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
چرخش ۱۸۰ درجه‌ای مرسدس با هدف تولید خودرو‌های ارزان‌تر + تصاویر
استراتژی مرسدس با عنوان «اقتصاد آرزو» در سال ۲۰۲۲، مبتنی بر تغییر به سمت خودرو‌های گران‌قیمت سودآورتر بود.
کد خبر: ۱۴۷۱

به گزارش کارنا، این خودروساز بیش از ۷۵ درصد از بودجه تحقیق و توسعه خود را به محصولاتی که در سودآورترین بخش‌های بازار رقابت می‌کردند، اختصاص داد. از جمله این محصولات می‌توان به خودرو‌های «Top-End» مانند S-Class، SL و G-Class و همچنین برند‌های AMG و Maybach اشاره کرد.


با این حال، این ستاره سه‌پر ممکن است یک تغییر ۱۸۰ درجه‌ای در استراتژی خود بدهد؛ حداقل در آمریکا.

مرسدس می‌تواند بعضی مدل‌های برقی گران قیمت مفهومی را از جمله مدلی که در تصاویر دیده می‌شود، تبدیل به یک خودرو احتراقی کند.

در حالی که ثروتمندان در حال ثروتمندتر شدن هستند، مرسدس ظاهراً در نشستی در لاس وگاس در ماه جاری میلادی به فروشندگان اعلام کرد که سال ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که تمرکز بر خودرو‌های ارزان‌تر با هدف افزایش فروش خواهد بود.

به گفته فروشنده‌ای که در این جلسه شرکت کرده بود، یکی از مدیران این برند لوکس آلمانی اظهار کرد: «سال گذشته استراتژی مرسدس، سودآوری بود؛ اما امسال رشد فروش است.»

برنامه افزایش عرضه خودرو‌های بنزینی و هیبریدی با تکیه بر کلاس C و E در کنار GLC و GLE می‌تواند به معنی این باشد که نان نمایندگی‌ها در روغن خواهد بود.

در سال ۲۰۲۴، مرسدس قصد دارد از یک جایگزین برای CLA رونمایی کند، هرچند فروش آن در ایالات متحده ممکن است تا سال ۲۰۲۵ آغاز نشود.

مرسدس بنز

تصاویری که می‌بینید کانسپت CLA-Class سال گذشته است که با وجود کاملاً الکتریکی بودن، می‌تواند موتور‌های احتراقی را با معماری مدولار مرسدس در خود جای دهد.

خانواده جدید خودرو‌های کامپکت شامل ۲ کراس اوور و یک شوتینگ بریک است که قبلاً به عنوان نسل بعدی GLA، GLB و CLA Shooting Brake معرفی شده‌اند. خودور‌های شوتینگ بریک ترکیبی از المان‌های خودرو‌های کوپه و واگن استیشن هستند.

مشخص نیست که آیا شوتینگ بریک نام برده، به ایالات متحده می‌آید یا خیر. اگرچه با توجه به اینکه مرسدس حتی واگن کلاس C را در این کشور نمی‌فروشد بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی بیفتد.

مرسدس همچنین از پلتفرم MMA آینده برای Little G استفاده خواهد کرد که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

در دفاع از منطق مرسدس می‌توان گفت که تمرکز بر خودرو‌های رده بالا پس از همه گیری ویروس کرونا منطقی بود. در سال ۲۰۲۲، تنگنا‌های عرضه به علت کمبود نیمه رسانا‌ها زیاد بود. این شرکت تصمیم گرفت قطعات موجود را به خودرو‌های بزرگ‌تر و گران‌تری که سود بیشتری به همراه داشتند اختصاص دهد.

در سال ۲۰۲۴، از آنجایی که به نظر می‌رسد بازار خودرو‌های برقی همراه با آرامش است و میزان علاقه همچنان قابل توجه است، اولویت با حجم فروش است. با این حال، این تصمیم با تمایل این برند به ارتقاء بازار در تناقض است.

مرسدس بنز در نشست با فروشندگان، به آن‌ها اطلاع داد که کمتر از ۲۵ مدل جدید و به‌روز در سال ۲۰۲۴ به فروش خواهند رسید. یکی از نمایندگان فروش در مصاحبه‌ای گفته است که از طرح گرایش مرسدس به خودرو‌های ارزان‌تر خرسند است و تأکید کرد که فروش این خودرو‌ها آسان‌تر است.

به گفته او «من ترجیح می‌دهم خودرو‌های سطح پایین‌تر را که ۳۰ روزه فروش می‌رود و سود کمتری دارد، داشته باشم تا اینکه خودرو‌های ۱۰۰هزار دلاری [برقی]را برای ۶ ماه تحمل کنم. این یعنی ضرر.»
منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر