۰۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۰

صنعت خودروی چین به رانندگی خودران نزدیک‌تر می‌شود

صنعت خودروی چین به رانندگی خودران نزدیک‌تر می‌شود
هدایت خودران و فناوری پشت آن بخش قابل توجهی از نمایشگاه خودروی شانگهای امسال را به خود اختصاص داده بود.
کد خبر: ۱۵۱۷۱

به گزارش کارنا، هدایت خودران و فناوری پشت آن بخش قابل توجهی از نمایشگاه خودروی شانگهای امسال را به خود اختصاص داده بود.

با پیشرفت‌های صنعت خودروی چین به رانندگی خودران نزدیک‌تر می‌شویم

حدود بیش از یک دهه، تصور بر این بود که یک جهش ناگهانی از خودرو‌های معمولی به خودرو‌های تمام خودران وجود نخواهد داشت.

در عوض، تصور می‌شد ویژگی‌های سیستم کمک رانندگی پیشرفته به تدریج پیچیده‌تر شوند تا زمانی که بتوانند به طور کامل کنترل خودرو را در اختیار بگیرند.

در حال حاضر، چنان چه توسط شش سطح اتوماسیون رانندگی SAE تعیین شده است، تمرکز خودروسازان و تامین کنندگان تغییر از سطح دو به سطح سه است.

تا سطح دو، راننده همیشه در حال رانندگی است در حالی که ویژگی‌های کمکی نیز درگیر هستند. اما در سطح سه، خودرو هدایت خود را بر عهده دارد تا زمانی که از راننده بخواهد کنترل را در دست بگیرد.

در واقعیت، اما مرز‌ها نامشخص هستند و صنعت خودروسازی در مورد سطوح دو پلاس (+۲) و دو پلاس پلاس (++۲) صحبت می‌کند که به جای جهش به سطح سه به آرامی در حال پیشرفت هستند.

به گفته فولکس واگن که جدیدترین ویژگی‌های سیستم کمک رانندگی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در شانگهای معرفی کرد، گمان می‌رود سطح دو پلاس تا سال ۲۰۳۰ در بیش از ۸۰ درصد خودرو‌های چینی ارائه شود و سطح دو پلاس پلاس که رانندگی در شهر و بزرگراه را بر عهده می‌گیرد نیز در ۷۵ درصد خودرو‌های جدید ارائه شود.

فولکس واگن امسال سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح دو پلاس را وارد جاده‌ها می‌کند و سال آینده نیز با Urban Navigate on Autopilot، سطح دو پلاس پلاس را معرفی خواهد کرد.

ZF نیز برخی ویژگی‌های سطح دو را معرفی کرده است. به عنوان مثال، coDrive سطح دو پلاس این برند دارای دوربین ۳۶۰ درجه است تا رانندگی بدون دخالت دست و پا و همچنین تغییر لاین خودکار را فراهم سازد.

کانتیننتال نیز دو راه کار برای این بخش دارد که آن‌ها را لونا و آسترا نامگذاری کرده است. لونا یک سیستم پایه با ویژگی‌های سیستم کمک رانندگی پیشرفته و عملکرد پارک است. آسترا نیز از عملکرد‌های رانندگی سطح دو پلاس پلاس پیشرفته‌تر پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در طیف وسیع تری از سناریو‌ها عمل کند.

با توجه به محبوبیت هدایت خودران در چین، مقیاس بازار باید به سرعت بخشیدن در ساخت آن کمک کند. فروش خودرو‌های جدید در چین در ماه مارس امسال بیش‌تر از کل سال ۲۰۲۴ در انگلستان بوده است.

ارسال نظر