۱۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۱
اختصاصی

پورشه ۹۱۱ توربوی جدید هیبریدی می‌شود

پورشه ۹۱۱ توربوی جدید هیبریدی می‌شود
از زمان عرضه نسل ۹۹۲.۲ کنونی پورشه ۹۱۱ در بهار ۲۰۲۴، نسخه‌های به روز شده کاررا، GTS، تارگا و حتی GT۳ معرفی شده‌اند و به زودی شاهد افزوده شدن مدل توربو به این خط تولید خواهیم بود که بار دیگر در حال تست دیده شده است.
کد خبر: ۱۵۴۶۵

به گزارش کارنا، از زمان عرضه نسل ۹۹۲.۲ کنونی پورشه ۹۱۱ در بهار ۲۰۲۴، نسخه‌های به روز شده کاررا، GTS، تارگا و حتی GT۳ معرفی شده‌اند و به زودی شاهد افزوده شدن مدل توربو به این خط تولید خواهیم بود که بار دیگر در حال تست دیده شده است.

پورشه ۹۱۱ توربوی جدید هیبریدی می‌شود

این خودروی جدید نشان دهنده یک تغییر بزرگ برای مدل توربو خواهد بود که در سال ۲۰۲۵ با ۹۱۱ توربو ۵۰ Years جشن پنجاه سالگی آن برگزار شد. این خودرو برای اولین بار به برقی سازی تغییر خواهد کرد. البته این مدل تمام برقی نخواهد شد. در عوض، مدل توربو احتمالا از نسخه‌ای قدرتمندتر از سیستم هیبریدی ۹۱۱ GTS جدید بهره خواهد برد.

در واقع اولین بار است که نسل ۹۹۲.۲ مدل توربو در ساختار کابریولت با سقف پارچه‌ای دیده می‌شود اگرچه همچون مدل قبلی خود، عناصر طراحی اصلی مشترک با همتای کوپه خود دارد. جالب است که این توربو کابریولت در همان جاده‌ای دیده شده که ۹۱۱ اسپیدستر جدید نیز در آن دیده شده بود.

این مدل توربو در نسخه جدید خود دارای برخی اصلاحات ظاهری نیز خواهد بود. در قسمت جلو می‌توان دماغه‌ای جدید را برای هر دو مدل توربوی کوپه و کابریولت دید که دارای دریچه‌های هوای فعال عمودی در کناره‌های جلوپنجره بزرگ است که بی شباهت به طراحی ۹۱۱ GTS جدید نیست.

در حالی که این نمونه آزمون دارای نوار‌های نقره‌ای رنگ روی سپر است که شبیه به راهنما هستند، می‌دانیم که تمام مدل‌های نسل ۹۹۲.۲ دارای ساختار چراغ‌هایی هستند که به طور کامل روی چراغ‌های جلوی اصلی تعبیه شده‌اند و ظاهری ساده‌تر را برای سپر زیرین ایجاد می‌کنند.

در توربوی کوپه که قبلا درز کرده بود رینگ‌های ۲۰/۲۱ اینچی دیده می‌شد، اما در این مدل کابریولت یک مجموعه جدید رینگ‌های ایرودینامیک به چشم می‌خورند که با مکانیزم قفل مرکزی کامل می‌شوند. پشت این رینگ‌ها کالیپر‌های زرد معمول سیستم ترمز سرامیکی پورشه تعبیه شده است.

در قسمت پشت این خودرو تغییرات بیش تری اعمال شده که شامل سپر زیرین نوین با تزئین پلاستیکی خاکستری بزرگ است که یک جفت لوله اگزوز مستطیلی دوگانه را در خود جای داده است. مدل‌های توربو S معمولا دارای اگزوز‌های بیضی شکل آپشن اسپرت اگزوز پورشه هستند، اما به نظر می‌رسد توربو S جدید دارای طراحی متمایزتر خواهد بود که کمک می‌کند توربو از مدل‌های پایین‌تر ۹۱۱ متمایز شود.

۹۱۱ توربو‌های قبلی دارای موتور ۳.۷ لیتری بزرگ‌تر به جای نسخه ۳.۰ لیتری ارائه شده در مدل پایه کاررا بودند. اما با توجه به این که GTS جدید دارای موتور نوین ۳.۶ لیتری است، گمان می‌رود این امر در توربوی جدید نیز بازتاب داشته باشد.

در عین حال، شایعه شده که پورشه یک مدل تورینگ جدید را نیز به این خط تولید اضافه خواهد کرد که دارای گیربکسی دستی و مجموعه‌ای از فناوری‌های شاسی و هواکش‌های کناری خواهد بود.

ارسال نظر