
به گزارش کارنا، مینی دو خودروی نمایشی را معرفی کرد که عنوان کانسپتهای مینی x Deus Ex Machina را دارند و دنیای خودرو و مد را ترکیب کرده و در نمایشگاه خودروی مونیخ امسال حضور خواهند یافت. این کانسپتها که یکی برقی و دیگری بنزینی است، مبتنی بر خودروی جادهای جان کوپر ورکز هستند و هر دو حاصل همکاری مینی با برند مد Deus Ex Machina هستند.
Deus Ex Machina لباسهایی را طراحی و میدوزد که الهام گرفته از خودروها، دوچرخه و موتوراسپرت هستند و همکاری آن با یک استودیوی طراحی خودرو همچون مینی بسیار مناسب است.
اولین کانسپت از این سری، The Skeg نام دارد و از مینی جان کوپر ورکز برقی به عنوان زیرساخت خود بهره میبرد. این خودرو برای مواد و عناصر طراحی منحصربهفرد خود از دنیای موج سواری الهام گرفته است.
روی بسیاری از پانلهای این خودرو فایبرگلاس نیمه شفاف استفاده شده که شامل گلگیرهای عریض تر، اسپویلر و حتی پانل سقف است. این عناصر اختصاصا طراحی شدهاند تا ظاهر نهایی خشن تری ایجاد کنند و حدود ۱۵ درصد از وزن این کانسپت را در مقایسه با خودروی استاندارد کاهش دهند.
طراحان برای این کانسپت رینگها و تایرهایی عریض تر، روکشی تهاجمی و جلوپنجره چراغ دار نیز در نظر گرفتهاند که در مدلهای آینده مینی شاهد آنها خواهیم بود. The Skeg دارای نیرومحرکهای مشابه همتای جاده خود خواهد بود که در آن یک موتور برقی ۲۵۴ اسب بخاری نیروی چرخهای جلو را تامین میکند.
دومین کانسپت مینی که The Machina نام دارد مبتنی بر کوپر جان کوپر ورکز بنزینی است. این مدل دارای قدرت ۲۳۱ اسب بخاری از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه گیربکس اتوماتیک هفت سرعته است.
در حالی که در نگاه اول این دو کانسپت مشابه به نظر میرسند، همچون همتایان جادهای خود هیچ پانل بدنه مشترکی ندارند. مدلهای بنزینی این برند به جای بدنه روان مینی الکتریک، از قاب گلگیرهای مجزا بهره میبرند که از سال ۲۰۰۱، مینی مدرن را تعریف کرده است.
در The Machina کانسپت این گلگیرها دارای پانلهایی عریضتر هستند که مجموعه بزرگ تری از رینگها و تایرها را در خود جای دادهاند که الهام گرفته از خودروهای مسابقهای ناسکار آمریکایی هستند. بدنه این خودرو مشابه همتای جادهای آن به نظر میرسد و چراغهای جلوی اصلی آن با مجموعهای از هواکشهای گرد با روشنایی LED افقی جایگزین شدهاند. یک جلوپنجره مشبک باز و یک اسپلیتر بزرگ نیز به نمای جلوی آن ظاهری تهاجمیتر بخشیدهاند.
قسمت پشت این خودرو دارای یک باله نصب شده در بالا و دیفیوزر عقب تهاجمیتر بوده و لوله اگزوز تکی در مرکز آن حفظ شده است.
ارسال نظر