۱۷ شهريور ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۱
اختصاصی

مرسدس بنز GLC EV مدل ۲۰۲۷ زودتر از موعد دیده شد

مرسدس بنز GLC EV مدل ۲۰۲۷ زودتر از موعد دیده شد
بدنه مرسدس بنز GLC تمام برقی با فناوری EQ چند روز قبل از رونمایی رسمی این خودرو، به صورت آنلاین درز کرده است.
کد خبر: ۱۵۹۸۲

به گزارش کارنا، بدنه مرسدس بنز GLC تمام برقی با فناوری EQ چند روز قبل از رونمایی رسمی این خودرو، به صورت آنلاین درز کرده است.

مرسدس بنز GLC EV مدل ۲۰۲۷ زودتر از موعد دیده شد

مشخص نیست این تصاویر تبلیغاتی چطور درز کرده‌اند، اما اکنون در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند. این تصاویر اصل به نظر می‌رسند و با آنچه که در تصاویر فاش شده قبلی دیده بودیم، هماهنگ هستند و یک شاسی بلند با نیم رخ سنتی را نشان می‌دهند که طراحی ایرودینامیک بحث برانگیز EQE، شاسی بلند EQE، EQS و شاسی بلند EQS را کنار گذاشته است.

GLC EV به خوبی تعهد این خودروساز برای آن که خودرو‌های برقی آینده ظاهری شبیه به باقی مدل‌های مرسدس بنز داشته باشند را نشان می‌دهد. GLC EV برخلاف شاسی بلند EQE و شاسی بلند EQS دارای دماغه‌ای کشیده‌تر و تخت‌تر است. این خودرو همچنین فاقد شیشه لچکی جلو است که ویژگی دیده شده در بسیاری از خودرو‌های مسافربر است.

مرسدس بنز GLC EV مدل ۲۰۲۷ زودتر از موعد دیده شد

با این اوصاف، شکل نسبتاً گرد GLC EV در تضاد کامل با جلوپنجره مصنوعی بزرگ، عمودی و جالب توجه آن است. با انتخاب گزینه جلوپنجره چراغ دار، میله‌های جلوپنجره به ۹۴۲ پیکسل روشنایی مجهز می‌شوند و قاب و ستاره سه پر آن نیز روشن می‌شود.

در دو طرف جلوپنجره، یک جفت چراغ جلو با روشنایی ستاره‌ای نمادین جدید این شرکت قرار دارند. همین الگو برای چراغ‌های عقب استفاده شده است که روی یک نوار پلاستیک قرمز رنگ در عرض خودرو تعبیه شده‌اند.

این تصاویر کیفیت پایین از بدنه GLC EV دقیقا یک روز پس از آن منتشر شدند که مرسدس بنز به طور رسمی کابین این خودرو و نمایشگر غول پیکر ۳۹.۱ اینچی آن را نشان داد که از ستون تا ستون روی داشبورد کشیده شده است.

GLC جدید با فناوری EQ به عنوان جایگزینی برای EQC خواهد بود و با مدل‌هایی همچون بی‌ام و iX۳ رقابت خواهد کرد. هر دو مدل iX۳ و GLC EV مبتنی بر ساختار جدید مخصوص خودرو‌های برقی هستند و به جز لوگو هیچ شباهتی با همتایان موتور احتراقی خود یعنی X۳ و GLC ندارند.

نسل دوم GLC که اکنون در نمایندگی‌های فروش سراسر دنیا حضور دارد، از پلتفرم MRA۲ بهره می‌برد در حالی که GLC با فناوری EQ اولین خودروی مبتنی بر پلتفرم MB.EA برقی خواهد بود.

در نتیجه، GLC EV با ساختار الکتریکی ۸۰۰ ولت و هر دو ساختار نیرومحرکه تک موتوره دیفرانسیل عقب و دو موتوره چهار چرخ فعال عرضه خواهد شد. قدرتمندترین مدل‌های این خودرو حدود ۵۰۰ کیلووات قدرت خواهند داشت.

مدل‌های پایین‌تر این خودرو با باتری‌های LFP همراه خواهند شد، در حالی که مدل‌های بالاتر آن از باتری‌های نیکل منگنز کبالت (NMC) بهره می‌برند. گفته می‌شود که طیف حرکتی این خودرو بسته به مدل، بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر است.

ارسال نظر