
به گزارش کارنا، نسل هفتم هیوندای الانترا قدمت زیادی ندارد، اما اخیرا شایعاتی مبنی بر جایگزینی این سدان منتشر شده است. زمانی که هیوندای این سدان را جایگزین کند احتمالا مدل نسل بعدی اش یک نسخه N عملکرد بالا خواهد داشت و فاقد کمک الکتریکی خواهد بود.
منفرد هارر، رئیس واحد توسعه فناوری عملکرد هیوندای، به رسانههای استرالیایی گفت که "خودروهای سنتی با موتور احتراق داخلی در ایالات متحده نیز ارائه خواهند شد. "
یکی از این موتورها میتواند نسخه چهار سیلندر توربوشارژ ۲.۵ لیتری به کار رفته در الانترا N جدید باشد. آلبرت بیرمن، مشاور فنی اجرایی سابق این خودروساز، در مصاحبهای در سال ۲۰۲۳ گفته بود که قبل از بازنشستگی از مناسب بودن این موتور اطمینان حاصل کرده است.
الانترا N اکنون از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیوندای بهره میبرد که قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۹۱ نیوتون متر تولید میکند. موتور بزرگتر در سدان جنسیس G۷۰ قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۱ نیوتون متر تولید میکند.
شاید این یک ارتقای قابل توجه در مقایسه با مدل کنونی این خودرو نباشد، اما میتواند جای خالی بین هوندا سیویک تیپ R با قدرت ۳۱۵ اسب بخار و فولکس واگن گلف R با قدرت ۳۲۸ اسب بخار را پر کند. این مدل میتواند هم راستای تویوتا GR کرولا و احتمالا ارزانتر از همه آنها باشد.
خوشبختانه برای دیدن نسل بعدی هیوندای الانترا و الانترا N که در برخی بازارها با نام i۳۰ عرضه میشود، زمان انتظار زیادی لازم نیست.i۲۰ و i۳۰ اکنون با نسل بعدی نیرومحرکههای بنزینی و هیبریدی و نسخه N برای پاسخ گویی به مشتریان و طرفداران در دست ساخت هستند.
اگر هیوندای بتواند موتور بزرگتر را در الانترا N تعبیه کند و هر نوعی از برقی سازی را در آن متوقف کند، میتواند تا پایان دهه جاری یکی از آخرین خودروهای عملکردی کاملاً مقرون به صرفه را در بازار داشته باشد، حتی اگر قیمت آن به سمت ۴۰ هزار دلار افزایش یابد.
الانترا N مدل ۲۰۲۵ قیمت ۳۵۵۹۵ دلاری دارد و اگر به موتوری بزرگتر مجهز شود، احتمالاً این قیمت با ورود نسخه نسل بعدی آن افزایش خواهد یافت. اما با این حال یک سدان خانوادگی ۳۰۰ اسب بخاری خواهد بود که احتمالا همچنان با گیربکس دستی عرضه میشود.
ارسال نظر