
به گزارش کارنا، نیسان پس از عرضه مدل جدید و بسیار مهم لیف و بازگشت میکرا که بر اساس رنو ۵ عالی ساخته شده، در حال تجربه انقلابی در طیف خودروهای برقی خود است.
قشقایی بسیار محبوب نیسان نیز در آینده نزدیک کاملاً برقی خواهد شد اگرچه برای مدتی در کنار مدل هیبریدی آن فروخته خواهد شد.
همچنین، قرار است نیسان یک خودروی برقی پایه معرفی کند که بر اساس رنو تواینگو ساخته میشود که به زودی عرضه خواهد شد در حالی که حتی جوک نیز به طیف مدلهای برقی این شرکت اضافه خواهد شد و میتواند فناوری و پلتفرم خود را از برند همتا و شریک استراتژیک نیسان، رنو، دریافت کند.
ساختار CMF-EV رنو که در شاسی بلند خانواده سینیک تمام برقی به کار رفته است، گزینهای مناسب برای قشقایی برقی به نظر میرسد. البته شرکت امپر رنو گروپ به زودی پلتفرم پیچیدهتر AmpR مدیوم را برای خودروهای کلاس C ارائه خواهد کرد که قشقایی نیز در آن گروه قرار میگیرد و از آن در رنو امبلم کانسپت نیز استفاده شده است.
خاویر تسون، برنامه ریز محصول نیسان در اروپا، در مورد استفاده از پلتفرم AmpR مدیوم رنو در مدلهای آینده گفت: "ما آماده همکاری هستیم، مخصوصا در دنیای جدید خودروهای برقی که سرمایه گذاری هایش کلان هستند؛ بنابراین همان طور که با میکرا اعلام کردیم، این همکاری میتواند برای هر دو برند رنو و نیسان برد- برد باشد. ما همیشه به دنبال همکاری با رنو و پلتفرم هایش بودهایم تا با بهترین استراتژی صنعت پیش برویم. ما به دنبال پلتفرمهای AmpR هستیم و این کار یک راه حل فنی برای بهترین و مقرون به صرفهترین راه عرضه یک نیسان در بازار است. "
در حالی که پلتفرم AmpR مدیوم میتواند پاسخ گوی خودروهای موتور احتراقی باشد، نسل بعدی قشقایی به نیرومحرکه برقی تغییر خواهد کرد. مدل کنونی این خودرو دارای فناوری برقی شده است و از سیستمهای هیبریدی e-Power نیسان بهره میبرد، اما این برند متعهد شده که از این به بعد در اروپا صرفا خودروهای برقی عرضه کند. با این اوصاف، مدل نسل چهارم این خودرو به طور کلی، موتورهای احتراقی را کنار خواهد گذاشت.
البته این امر به معنی آن نیست که گزینه قشقایی هیبریدی بلافاصله حذف خواهد شد. تسون همچنین در مورد استراتژی تمام برقی نیسان صحبت کرد و اظهار داشت: "ما در حال گذار به تمام برقی هستیم، اما ابتدا یک همپوشانی خواهیم داشت. در بخش و ابعاد قشقایی و احتمالاً کاربرد آن نیز یک همپوشانی وجود خواهد داشت. " تسون در مورد خریداران شاسی بلندهای برقی و هیبریدی افزود: "آنها مشتریان یکسانی نیستند، این پیشنهاد دوگانه تا زمانی که شاهد یک گذار واقعی باشیم، ضروری است. "
هنوز خیلی زود است که بگوییم قشقایی EV چه نوع جزئیات فنی ارائه خواهد داد اگرچه با توجه به اینکه رنو سینیک EV با سایز مشابه و با پلتفرم قدیمیتر CMF-EV خود میتواند با یک بار شارژ طیف حرکتی ۶۰۹ کیلومتر داشته باشد، انتظار میرود خودروهایی مانند قشقایی با تجهیز به پلتفرم AmpR مدیوم طیف حرکتی فراتر از ۶۴۳ کیلومتر داشته باشند.
در مورد طراحی ظاهری نیز نیسان اخیرا ایدهای از طراحی قشقایی جدید را با هایپر اربن کانسپت به نمایش درآورده است که در نمایشگاه خودروی توکیو در اکتبر ۲۰۲۳ معرفی شد. پس از آن، نیسان اعلام کرد که قشقایی بعدی، الهام گرفته از هایپر اربن خواهد بود.
هایپر اربن فعلا تنها به صورت دیجیتالی به نمایش درآمده است، اما میتوان انتظار داشت قشقایی جدید طولی در حدود ۴.۵ متر داشته باشد در حالی که شکل کلی کاربردیتر از مدل کنونی دارد.
ارسال نظر