۰۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۳
اختصاصی

خطر مرگ با دستگیره‌های در تسلا!

خطر مرگ با دستگیره‌های در تسلا!
مدیر طراحی تسلا، فرنز وون هولزاوزن، اعلام کرد که این خودروساز روی ترکیب دستگیره‌های در داخلی الکترونیکی و مکانیکی کار می‌کند.
کد خبر: ۱۶۳۷۳

به گزارش کارنا، مدیر طراحی تسلا، فرنز وون هولزاوزن، اعلام کرد که این خودروساز روی ترکیب دستگیره‌های در داخلی الکترونیکی و مکانیکی کار می‌کند.

وون هولزاوزن در یک پادکست این خبر را اعلام کرده است. وی اظهار داشت ترکیب این دو نسخه در یک مدل بسیار منطقی است و برای سرنشینان استفاده از آن در هنگام بروز یک موقعیت اضطراری راحت‌تر خواهد بود.

اختصاصی:تسلا به خاطر مسائل ایمنی، دستگیره‌های در خود را بازطراحی می‌کند

در حالی که وی به طور مستقیم اعلام نکرد چرا تسلا در پی بازطراحی دستگیره‌های در داخلی خودروهایش است، یک بررسی نشان می‌دهد که چند نفر پس از آن که نتوانسته‌اند در خودرو‌های تسلا را پس از تصادف و یا اتمام شارژ، باز کنند دچار آسیب دیدگی و یا حتی مرگ شده‌اند.

اداره ملی ایمنی جاده‌ای ایالات متحده (NHTSA)، حداقل ۱۴۰ مورد شکایت از مشتریانی داشته که در خودرو‌های تسلای آن‌ها عملکرد خوبی نداشته، باز نشده و آن‌ها را در خودرو حبس کرده است.

هفته گذشته نیز NHTSA به طور رسمی بررسی در‌های مدل‌هایY را آغاز کرد که به گفته مشتریان، وقتی دستگیره‌های در بیرونی عمل نکرده‌اند، کودکان آن‌ها را داخل خودرو حبس کرده بود

در برخی موارد، والدین نتوانسته بودند در‌ها را باز کنند و مجبور به شکستن شیشه خودرو برای ایجاد دسترسی شده‌اند.

در شرایط عادی، سرنشینان دکمه روی دستگیره در را فشار می‌دهند تا در به صورت الکترونیکی باز شود. اما اگر باتری ۱۲ ولت خراب شود یا شارژ آن تمام شود مثلا در یک تصادف، سرنشینان نیاز دارند تا یک دستگیره در مکانیکی را یافته و استفاده کنند.

اختصاصی:تسلا به خاطر مسائل ایمنی، دستگیره‌های در خود را بازطراحی می‌کند

برای سرنشینان جلو یک دستگیره در اضطراری تعبیه شده که مجزا از دکمه برقی معمولی در است و درست جلوی دکمه‌های برقی شیشه قرار دارد.

اما یافتن دستگیره در اضطراری عقب کمی سخت است. یک پانل در زیر رو دری قرار دارد که باید باز شود تا یک حلقه کششی نمایان شود که در را به صورت مکانیکی باز خواهد کرد.

تحقیقات NHTSA بر ۱۷۴ هزار شاسی بلند مدل Y تأثیر می‌گذارد که پس از سال ۲۰۲۱ برای بازار ایالات متحده ساخته شده‌اند.

اختصاصی:تسلا به خاطر مسائل ایمنی، دستگیره‌های در خود را بازطراحی می‌کند

این تنها مشکل مربوط به دستگیره در نیست که تسلا در حال حاضر با آن مواجه است، قانون گذاران چینی نیز به دلیل نگرانی‌های ایمنی، به ویژه پس از تصادفی که امدادگران باید به مسافران داخل خودرو دسترسی داشته باشند، تصمیم دارند ممنوعیت دستگیره‌های در بیرونی هم سطح را از سال ۲۰۲۷ اجرایی کنند.

به گفته آقای وون هولزاوزن، این شرکت راهکار واقعاً خوبی برای این مشکل دارد.

اختصاصی:تسلا به خاطر مسائل ایمنی، دستگیره‌های در خود را بازطراحی می‌کند

ارسال نظر