
به گزارش کارنا، با وجود گسترش خودروهای اتوماتیک همچنان برخی از خودروهای دستی با کیفیت همچون بامو M ۴ برای علاقهمندان وجود دارد
اگرچه خودروهای دندهای در حال افول هستند، اما هنوز گزینههای خوبی در بازار وجود دارد. حتماً یادتان هست زمانی که تقریباً همه خودروها دنده دستی داشتند. امروزه متأسفانه، دندههای دستی آنقدرها محبوب نیستند و خریداران بیشتر به سمت خودروهای اتوماتیک میروند.
به همین خاطر، بسیاری از خودروسازان طی سالها، تولید خودروهای دندهای شش سرعته را کاهش دادهاند، چون تعداد خریدارانی که به این نوع گیربکس علاقه دارند، کمتر شده است. اما نگران نباشید، همه چیز آنقدرها هم تاریک نیست.
به گزارش Motor۱، برای مدلهای سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، هنوز نزدیک به ۳۰ خودرو وجود دارد که میتوانید با گیربکس دستی خریداری کنید. این گزینهها از خودروهای اسپرت و سدانهای اسپرت تا شاسیبلندها متغیر هستند و حتی یک وانت دندهای هم در این میان دیده میشود. با حذف بسیاری از مدلهای شناختهشده دندهای در سال ۲۰۲۵، خوشحالیم که هنوز خودروهایی با این مشخصه در بازار باقی ماندهاند.
آکورا اینتگرا
آکورا رویای دندهای را در کوچکترین خودرویش حفظ کرده است: اینتگرا. مدل پایه این خودرو با موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری و ۲۰۰ اسببخار، همراه با گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل جلو عرضه میشود. قیمت اینتگرای ۲۰۲۵ از ۳۴،۱۹۵ دلار آغاز میشود.
آکورا اینتگرا تایپ S
آکورا همچنین گیربکس شش سرعته دستی را در نسخه اسپرت اینتگرا تایپ S حفظ کرده است که تنها گیربکس ارائه شده در این نسخه است.
این مدل موتور توربوشارژ ۲ لیتری قدرتمندی با ۳۲۰ اسببخار و ۳۱۰ پوندفوت گشتاور دارد که نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند.
بامو M۲
بامو بیشترین تعداد خودروهای دندهای را در بین برندها دارد: چهار مدل. از جمله آنها M۲ است که در مدل ۲۰۲۵ مجهز به موتور ۳لیتری تویین توربو شش سیلندر با ۴۵۳ اسببخار قدرت و ۴۰۶ پوندفوت گشتاور و گیربکس شش سرعته دستی است.
این خودرو به صورت آپشنال با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز ارائه میشود، اما گیربکس دستی گزینه محبوبتر است.
بامو M۳
M۳ برای مدل ۲۰۲۵ همچنان گیربکس دستی را حفظ کرده است، اما با یک محدودیت: نسخه M۳ کامپیتیشن با دیفرانسیل عقب و ۵۰۳ اسببخار و نسخه قویتر M۳ کامپتیشن ایکس درایو با ۵۲۳ اسببخار تنها با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه میشوند. گیربکس دستی شش سرعته فقط برای نسخه دیفرانسیل عقب با قدرت ۴۷۳ اسببخار موجود است.
بامو M۴
شرایط مشابهی برای مدل M۴ نیز وجود دارد. برای ۲۰۲۵، فقط نسخه دیفرانسیل عقب با ۴۷۳ اسببخار گیربکس شش سرعته دستی دارد.
نسخههای M۴ کامپیتیشن و M۴ کامپیتیشن ایکس درایو با قدرتهای ۵۰۳ و ۵۲۳ اسببخار به صورت اختصاصی با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه میشوند.
بامو Z۴
بیامو در نهایت برای مدل ۲۰۲۴ یک نسخه دندهای از Z۴ معرفی کرد. این رودستر شش سرعته تنها در نسخه قدرتمندتر M۴۰i با موتور ۳.۰ لیتری تویین توربو شش سیلندر با قدرت ۳۸۲ اسببخار و ۳۶۹ پوندفوت گشتاور ارائه میشود که برای این خودرو انتخاب مناسبی است.
کادیلاک CT۴-V بلکوینگ
کادیلاک CT۴-V بلکوینگ همچنان در سال ۲۰۲۵ یک سدان اسپرت برجسته است.
این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد عرضه میشود و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به صورت آپشن قابل انتخاب است.
موتور تویین توربوشارژ ۳.۶ لیتری V۶ با ۴۷۲ اسببخار قدرت و ۴۴۵ پوندفوت گشتاور نیرو را تأمین میکند. قیمت پایه مدل ۲۰۲۶ از ۶۴،۸۲۰ دلار شروع میشود.
کادیلاک CT۵-V بلکوینگ
CT۵-V بلکوینگ با تغییرات جزئی و چند ویژگی جدید برای ۲۰۲۵ عرضه میشود، اما گیربکس دستی را همچنان حفظ کرده است.
این سدان سوپراسپرت، گیربکس شش سرعته را با موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V۸ با ۶۶۸ اسببخار قدرت و ۶۵۹ پوندفوت گشتاور ترکیب میکند که نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند. قیمت پایه این مدل از ۱۰۱،۸۲۰ دلار آغاز میشود.
فورد برونکو
برونکو یکی از معدود شاسیبلندهایی است که هنوز با گیربکس دستی عرضه میشود. گیربکس هفت سرعته دستی برای مدلهای پایه، Big Bend، Badlands و Heritage Edition در سال ۲۰۲۵ در دسترس است. این گیربکس با موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲.۳ لیتری با قدرت ۳۰۰ اسببخار جفت شده است. برای نسخه با موتور ۲.۷ لیتری V۶ توربوشارژ ۳۳۰ اسببخار، فقط گیربکس اتوماتیک ارائه میشود.
منبع:ایران
ارسال نظر