به گزارش کارنا، یک شاسی بلند جدید که قرار است رقیب مدلهایی همچون آئودی Q۸، پورشه کاین و رنج روور اسپرت شود، رونمایی شده تا به عنوان مدل پرچم دار در طیف مدلهای لکسوس حضور یابد. لکسوس LS کوپه کانسپت فعلا تنها یک خودروی نمایشی است، اما نسخه تولیدی آن مبتنی بر LS سالون به عنوان ستون این برند خواهد بود و لکسوس را از سالونهای چهار در سنتی دور میکند.
چرخش واضح به سمت بخش تولید انبوهتر یعنی شاسی بلندهای لوکس، به این معنی است که مدل تولیدی آینده این خودرو، جایگاهی بالاتر از RX موجود در طیف محصولات لکسوس خواهد داشت. همچنین، این خودرو رویکردی به مراتب متمرکزتر بر جاده نسبت به GX آفرود موجود در بازارهای خارجی خواهد داشت.

با این حال، در حالی که سایر شاسی بلندهای لکسوس عموما از زیرساختهای نسبتا رایج تویوتا گرفته شدهاند، شاسی بلند کوپه جدید LS مبتنی بر زیرساخت یک خودروی برقی خواهد بود که در درجه اول برای مدلهای لکسوس ساخته شده است. علاوه بر این، کانسپت جدید لکسوس همچنین تکامل زبان طراحی بدنه این برند را نشان میدهد، به علاوه یک فضای داخلی کاملا جدید که در تمام مدلهای آینده خواهیم دید.
لکسوس پیش از این همیشه نشان LS را برای مدلهای ممتاز خود حفظ میکرد که دارای مهندسی سفارشی فراوان و کیفیت استثنایی در داخل و بدنه بودهاند. گمان میرود که این رویکرد برای شاسی بلند آینده LS نیز تغییری نداشته باشد.

طراحی بدنه این خودرو، جلوه جدیدی را برای قسمت جلوی آن معرفی میکند که به جای یک جلوپنجره ساده فیزیکی، جلوپنجره دوکی شکل سنتی را با نورپردازی در اطراف لبه دماغه، دوباره معرفی میکند. چراغهای جلو در این عناصر روشنایی بزرگ قرار میگیرند و یک عنصر قابل توجه در فضای اصلی دارند.
شکل کلی این خودرو، تکاملی از زبان طراحی اخیر لکسوس است که در کانسپت لکسوس اسپرت دیده شد بود، با بدنهای که بدون اینکه خیلی تهاجمی باشد، ابهت دارد. خط سقف شیب دار این خودرو شامل یک شیشه جلو بزرگ است که از صندلیهای جلو فراتر میرود و یک پانل سقف شیشهای دیگر نیز دارد.

نکته بحث برانگیز این است که این کانسپت فاقد شیشه عقب است و درب صندوق عقب آن یک محفظه کشویی است که به صورت افقی باز میشود. تصور میشود که این محفظه فقط جنبه نمایشی برای خودروهای کانسپت دارد، اما حذف شیشه عقب قطعا رایج شده است و چنین ویژگی میتواند در خودروهای جادهای آینده نیز وجود داشته باشد.

خط سقف شیب دار LS کوپه ممکن است سوالاتی را در مورد فضای صندلیهای عقب ایجاد کند، اما لکسوس گفت فضای کابین این مدل نسبت به سالون LS قبلی بسیار بیشتر است. طراحی داخلی و مواد به کار رفته در این کانسپت از صنایع دستی سطح بالای ژاپنی الهام گرفته شده است، اما ویژگی مرتبطتر این کانسپت، رابط دیجیتال جدیدی است که در تمام مدلهای آینده لکسوس اعمال خواهد شد.
لکسوس در مورد نیرومحرکه این خودرو صحبتی نکرده، اما تمایل مداوم این برند به نیرومحرکههای برقی و نبود جلوپنجره فیزیکی در این مدل کانسپت حاکی از یک پرچم دار برقی جدید برای این برند است.

ارسال نظر