۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
فراخوان ۲۸۰ هزار خودروی تویوتا در آمریکا به علت نقص فنی
شرکت ژاپنی تویوتا فراخوان ۲۸۰ هزار خودروی پیکاپ و شاسی بلند را در ایالات متحده به دلیل مشکل گیربکس که می‌تواند باعث حرکت خودرو حتی در حالت دنده خلاص شود، اعلام کرد.
کد خبر: ۱۷۸۸

به گزارش کارنا، شرکت ژاپنی تویوتا فراخوان ۲۸۰ هزار خودروی پیکاپ و شاسی بلند را در ایالات متحده به دلیل مشکل گیربکس که می‌تواند باعث حرکت خودرو حتی در حالت دنده خلاص شود، اعلام کرد.

این شرکت روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که "بعضی از قسمت‌های گیربکس ممکن است هنگامی که دنده خودرو وارد حالت خلاص می‌شود، فوراً درگیر نشوند. "

تویوتا در ادامه نوشت: این موضوع می‌تواند باعث شود که انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها ادامه پیدا کند و "اجازه دهد خودرو زمانی که روی سطح صافی قرار دارد و ترمز ندارد، با سرعت کم به جلو حرکت کرده و خطر تصادف را افزایش دهد.

مدل‌هایی که در این فراخوان ذکر شده است شامل برخی خودرو‌های تویوتا توندرا و لکسوس LX ۶۰۰ می‌شوند که بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ تولید شده‌اند. همچنین شامل مدل‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ تویوتا سکویا می‌شود.

این شرکت همچنین اعلام کرد که نرم‌افزار گیربکس این خودرو‌ها را برای مالکان آن‌ها به‌صورت رایگان به‌روزرسانی می‌کند و تا اواخر آوریل به آن‌ها اطلاع داده می‌شود تا خودرو‌های خود را به نمایندگی تویوتا یا لکسوس بیاورند.

این فراخوان تقریباً یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که تویوتا از صاحبان ۵۰۰۰۰ وسیله نقلیه خواست به دلیل مشکل کیسه هوا که می‌تواند باعث "آسیب جدی یا مرگ" شود، خودرو‌های خود را رانندگی نکنند.

این خودروساز در هشداری با عنوان "رانندگی نکنید" اعلام کرد که خودرو‌هایی که فراخوان شده‌اند همان مشکل خودرو‌هایی را دارند که در فراخوان کیسه هوای تاکاتا" نقش داشته است.

در ماه دسامبر نیز، تویوتا به طور جداگانه اعلام کرد که بیش از یک میلیون خودرو را در ایالات متحده به دلیل نقص فنی در سیستم باز شدن کیسه هوا، فراخوان می‌کند.

این خودروساز در ماه نوامبر همچنین ۱.۸۵ میلیون خودروی اسپرت RAV۴ را در آمریکا به دلیل خطر آتش سوزی ناشی از نصب باتری‌های جایگزین فراخوان کرد.
منبع: تسنیم

ارسال نظر