به گزارش کارنا، سایک موتور اعلام کرد خط تولید باتری تمام جامد شریک تجاری اش، Qingtao Power، در آنتینگ به بهره برداری کامل رسیده است و این شرکت انتظار دارد سلولهای باتری نمونه تا پایان سال جاری از خط تولید خارج شوند و نمونه اولیه خودروهای مجهز به آنها سال آینده آزمایش شوند. بر اساس گزارشهای منتشر شده، تحویل انبوه تجاری این باتریها برای سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده است.
سایک پیش از این اهداف فنی برای شیمی حالت جامد جدید را به صورت چگالی انرژی وزنی بالای ۴۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم، چگالی انرژی حجمی بالای ۸۲۰ وات ساعت بر لیتر و ظرفیت تک سلولی بیشتر از ۷۵ آمپر ساعت شرح داده بود. این ارقام در ارتباطات و جلسات مطبوعاتی قبلی شرکت منتشر شده بود و در رسانههای تجاری و خلاصههای فناوری سایک تکرار شدهاند.
این شرکت همچنین دادههای عملکرد ایمنی برای این شیمی را ارائه داده و گزارش کرد که سلولها آزمایشهای نفوذ میخ و قرار گرفتن در معرض دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد را بدون آتش سوزی یا انفجار پشت سر گذاشتهاند و حفظ ظرفیت آنها در دمای پایین نیز بیش از ۹۰ درصد است. مطالب منتشر شده سایک، این نتایج را به عنوان دادههای آزمایشگاهی و اعتبارسنجی مرتبط با نقشه راه توسعه اعلام شده خود ارائه میدهند.
تعامل سایک با توسعه باتریهای حالت جامد به چندین سال پیش باز میگردد و شامل سرمایه گذاری مشترک با Qingtao Energy است. گزارشها حاکی از آن است که سایک در این شرکت شریک تجاری خود سرمایه گذاری کرده و یک آزمایشگاه مشترک برای شتاب دادن به توسعه آن تشکیل شده است. رسانههای صنعتی این مراحل اولیه را به عنوان بخشی از یک برنامه چند ساله برای شکل دادن به این فناوری از نمونههای آزمایشگاهی تا استفاده در خودروها معرفی میکنند.
تحلیلگران هشدار دادهاند که راه اندازی خطوط نمونه و آزمایشهای ایمنی کنترل شده، نقاط عطف هستند، اما اثباتی بر قابلیت تولید بلند مدت، بهره وری هزینه یا قابلیت اطمینان میدانی نیستند. موفقیت تجاری به بازده تولید انبوه قابل تکرار، آمادگی زنجیره تامین و دادههای پایداری در دنیای واقعی بستگی دارد که از طریق تست ناوگانی جمع آوری شده باشند. هیچ شرایط قیمت گذاری یا تجاری سازی در این تعامل اعلام نشده و تبدیل ارز نیز قابل اجرا نیست.

ارسال نظر