به گزارش کارنا، برای آلپالین A۱۱۰ یک انقلاب در راه است. به گفته برخی مقامات آلپاین، قرار است جایگزین این کوپه دو سرنشین چشمگیر، تمام برقی شود، اما همچنان "ماهیت" آن حفظ شده و رقیبی شایسته برای کایمن جدید و باکستر برقی پورشه خواهد بود.
فیلیپ کریف، مدیر آلپاین، و لوکا دی مئو، مدیرعامل سابق گروه رنو طی مصاحبهای در مورد جایگزین برقی آلپاین برای کوپه A۱۱۰ صحبت کردند و مجموعهای از جزئیات فنی را در این مورد فاش کردند.
این کوپه برقی مبتنی بر یک پلتفرم خودروی اسپرت اختصاصی بوده و وزنی در حدود ۱۴۵۰ کیلوگرم برای آن در نظر گرفته شده است در حالی که طیف حرکتی آن باید بیش از ۵۶۳ کیلومتر با یک بار شارژ باشد. همچنین دارای دو موتور روی چرخها خواهد بود که قدرتی بیش از حد نیاز تولید میکنند.

کریف همچنین از برنامهای برای توسعه طیف مدلهای A۱۱۰ جدید خبر داد که با رودستر سقف نرم آلپاین A۱۱۰ اسپایدر شروع شده و سپس به یک نسخه چهار چرخ فعال میرسد که احتمالا از عناصر نیرومحرکه سه موتوره ساخته شده برای شاسی بلند A۳۹۰ بهره خواهد برد.
A۱۱۰ سنگ بنای تلاش رنو گروپ برای ادامه مسیر آلپاین در مسابقات فرمول یک و مسابقات قهرمانی استقامت جهانی و تبدیل این برند به یک خودروساز پررونق با هفت مدل ممتاز در صدر فناوریهای نوین خواهد بود. بنابراین، موفقیت شاسی بلند برقی کم ارتفاع A۳۹۰ این برند بسیار مهم است تا بتواند نقدینگی لازم برای سرمایه گذاری در طرح بلند پروازانه تولید محصول خود را به دست آورد.
گمان میرود A۱۱۰ جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی شده و احتمالا در نمایشگاه خودروی پاریس ماه اکتبر به نمایش درآید. این خودرو میتواند از اوایل سال ۲۰۲۷ به فروش برسد و A۱۱۰ اسپایدر نیز در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد. پس از این مدل نیز خودروی بزرگتر آلپاین A۳۱۰ عرضه خواهد شد که یک کانورتیبل و کوپه ۲+۲ با پلتفرمی مشترک است که میتواند رقیب مستقیمی برای پورشه ۹۱۱ باشد.

ارسال نظر