به گزارش کارنا، پورشه آماده میشود تا پلتفرم نسل بعدی ۷۱۸ باکستر و کایمن را با موتورهای بنزینی سازگار کند و این امر یک چرخش ناگهانی در برنامهای محسوب میشود که قرار بود این مدلها تمام برقی شوند.
تولید نسل چهارم باکستر و کایمن ماه قبل به پایان رسید و قرار است نسخههای برقی سفارشی جدید آنها امسال عرضه شوند. اما در حالی که تقاضا برای خودروهای برقی کاهش یافته، پورشه اعلام کرده که به فروش نسخههای ممتاز مدلهای کنونی ادامه خواهد داد که همان نسخههای RS و GT۴ RS هستند.
این تصمیم، بخشی از تجدیدنظر استراتژیکی است که باعث شد پورشه تعدادی از برنامههای خودروی برقی خود را لغو کند و در این راه ضرری ۶.۶۵ میلیارد پوندی را متحمل شد.

اکنون منابع ارشد در مرکز مهندسی وایسساخ این خودروساز اعلام کردهاند پورشه با مهندسی معکوس پلتفرم PPE اسپرت مخصوص خودروهای برقی که برای مدلهای برقی ۲۰۲۶ ساخته شده است تلاش میکند تا دو موتور بنزینی خود را به خط تولید بازگرداند و بتواند یک موتور نصب شده در وسط را در آن جای دهد.
هدف از این اقدام، تضمین نهایت بهره وری تولید و حجم مقیاس قطعات کلیدی است و یکی از رادیکالترین تغییرات در سیستم نیرومحرکه در تاریخ پورشه را نشان میدهد. این خودروساز مسیری را دنبال میکند که سایر خودروسازان از جمله فیات با ۵۰۰ هیبرید و مرسدس بنز با ویانو طی کردهاند.

این تصمیم بخشی از یک بازنگری گستردهتر در استراتژی قبلی مدلهای جدید پورشه است. سایر مدلهای موجود در خط تولید، از جمله ماکان، که قبلا قرار بود منحصرا برقی باشند اکنون برای به روز رسانی موتور احتراق داخلی نیز آماده شدهاند.
در واقع، این ۷۱۸های جدید مبتنی بر PPE اسپرت با نسخههای ممتاز ۷۱۸ متفاوت هستند که پورشه در تجدیدنظر استراتژیک ماه سپتامبر اعلام کرد در دست ساخت هستند. انتظار میرود این مدلها ادامه نسل فعلی RS و GT۴ RS باشند که قرار است در جایگاهی بالاتر از خودروهای برقی ۲۰۲۶ قرار گیرند. این اطلاعات جدید نشان میدهد که آنها به عنوان یک جایگزین موقت تا زمان عرضه مدلهای نسل پنجم در اواخر دهه جاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر