۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
اختصاصی
فیات ۵۰۰ موتور بنزینی خود را پس می گیرد
به نظر می‌رسد فیات در حال بررسی یک گزینه موتور احتراق داخلی برای مدل ۵۰۰e است.
کد خبر: ۲۴۹۰

به گزارش کارنا، شنیده ها حاکی از این است که فیات با تامین کنندگان تماس گرفته و از آن‌ها تقاضای قیمت‌هایی برای افزایش تولید مدل ۵۰۰e کرده است . اما در این نقل قول ٬ به مدل‌های برقی و بنزینی همزمان اشاره شده است.

با وجود اینکه این موضوع در حال حاضر فقط یک شایعه است، دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد فیات حداقل یک مدل ۵۰۰ جدید بنزینی را برای تولید در نظر گرفته است.

فیات ۵۰۰ می‌تواند موتور بنزینی خود را پس بگیرد

همه تولیدکنندگان کاهش تولید را تجربه می‌کنند، حتی تسلا که اخیراً تولید در کارخانه خود در چین را کاهش داده است. در اروپا، ۵۰۰e با تولید ۷۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۲ شروع موفقیت آمیزی داشت. بر اساس این گزارش، فیات امیدوار بود در سال ۲۰۲۳ به ۹۰ هزار دستگاه برسد، اما تولید آن به ۷۷ هزار و ۲۶۰ دستگاه کاهش یافت. در اوایل سال جاری، این خودروساز تولید ۵۰۰e را با کاهش یک شیفت در کارخانه متوقف کرد.

این که چگونه ممکن است یک موتور احتراق داخلی برای این خودرو به نتیجه برسد مشخص نیست. ۵۰۰e صرفاً برای یک خودروی الکتریکی طراحی شده است. البته اکنون فیات یک ۵۰۰ موتور احتراقی برای اروپا تولید می‌کند اما چون مقررات جدید آلایندگی اتحادیه اروپا را رعایت نمی‌کند ٬ قرار است اواخر امسال به تولید آن پایان دهد. 

ارسال نظر