به گزارش کارنا، فروش خودروی لی آتو در سه ماه اول برآوردهای تحلیلگران را نادیده گرفت، زیرا تحویل اولین خودروی تمامالکتریکی آن از اهداف خود دور ماند. این خودروساز چینی فروش خودرو را ۲۴.۲۵میلیارد یوان (۳.۶میلیارد دلار) برای سه ماه منتهی به ۳۱ مارس گزارش داد که نسبت به سال گذشته ۳۲درصد افزایش داشت، اما کمتر از ۲۶.۷۱میلیارد یوان موردنظر تحلیلگران بود. لی آتو در بیانیهای اعلام کرد که درآمد خالص سه ماه اول این شرکت ۱.۳میلیارد یوان بوده است. بر اساس دادههای جمعآوریشده بلومبرگ، انتظارات تحلیلگران سود ۱.۶ میلیارد یوان بود.
لی آتو در سه ماه گذشته ۸۰هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه تحویل داد که شامل اولین محمولههای اولین مدل الکتریکی باتریدار و ون MEGA هفتنفره است. تقاضای اندک برای این ون، که از ۵۵۹هزار و ۸۰۰یوان شروع میشود، لی آتو را مجبور کرد که هدف تحویل سهماهه خود را از ۱۰۰هزار تا ۱۳۰هزار دستگاه به ۷۶هزار تا ۷۸هزار دستگاه کاهش دهد. قبل از عرضه MEGA، محدوده لی آتو شامل خودروهای برقی با برد وسیع با موتور بنزینی برای شارژ باتریها بود. پیشبینی میشود تحویل خودروهای لی آتو در سه ماه دوم بین ۱۰۵هزار تا ۱۱۰هزار دستگاه باشد. لی آتو علاوه بر فروش ناامیدکننده ون جدید خود، با رقابت فزایندهای از سوی شرکتهای تازهوارد در بازار خودروهای برقی چین مانند فناوریهای هوآوی و شیائومی و جنگ قیمتها مواجه است. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، رسانههای محلی در اوایل این ماه گزارش دادند که لی آتو کاهش مشاغل را آغاز کرده و ممکن است تقریبا ۲۰درصد از نیروی کار خودر ا اخراج کند.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر