به گزارش کارنا، رئیس بخش طراحی تجربه مشتری در کیا، میگوید: درحالیکه دستیار صوتی EV ۳ از ChatGPT استفاده میکند، اما شرکت متبوعش مدل هوش مصنوعی مذکور را بهشدت اصلاح و سفارشیسازی کرده است. مارتینز تاکید کرد: این تغییرات به مشتریان اجازه میدهد از طریق دستیار جدید کیا، سفرهای خود را برنامهریزی و خودرو را کنترل کنند و به سرگرمیهایی مثل موسیقی یا بازی دسترسی داشته باشند. ارائه دستیار صوتی در خودرو موضوع جدیدی محسوب نمیشود، اما رانندگان یا نیازی به تعامل با آن نمیبینند یا خیلی کم از دستیار خودروی خود استفاده میکنند. خودروسازانی مثل بامو، کیا، مرسدسبنز و فولکسواگن معتقدند که هوش مصنوعی، دستیارهای صوتی را بسیار توانمندتر خواهد کرد و به آنها اجازه میدهد با رانندگان و سرنشینان بهشیوهای طبیعی و محاورهای تعامل داشته باشند.
دستیار صوتی کیا که با نام Kia Assistant شناخته میشود، برای اولینبار در آوریل و در خودروی K ۴ این شرکت معرفی شد. کیا EV ۳ اولین خودروی تمامالکتریکی در سبد محصولات این خودروساز محسوب میشود که از دستیار صوتی مبتنیبر هوش مصنوعی جدید بهره خواهد برد.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر