به گزارش کارنا، مصرف کنندگان میتوانند از دستیار درون برنامهای فولکس واگن، سوالاتی مانند «چگونه لاستیک پنچر شده را عوض کنم؟» بپرسند؛ یا دوربین گوشی خود را به سمت داشبورد خودرو قرار دهند تا اطلاعات مربوطه را دریافت کنند.
دستیار هوش مصنوعی، از مدلهای زبانی بزرگ جمنای (Gemini) گوگل استفاده میکند؛ برنامههایی که میتوانند پاسخهای پیشبینیکننده به زبان انسان را درک کرده و تولید کنند.
ابزار فولکس واگن با افزودن دادههایی مانند کتابچه راهنمای مالک فولکس واگن و ویدیوهای یوتیوب درباره تعمیر و نگهداری خودرو به جمنای، طراحی شده است.
توماس کوریان، مدیرعامل «گوگل کلود»، به رویترز گفت: این محصول مستلزم رفع موانع فنی چند وجهی، توانایی پردازش انواع دادههای مختلف مانند متن، تصویر و ویدئو است. کوریان خاطرنشان کرد: مشکل از نظر ظاهری، ساده به نظر میرسد، اما از نظر فنی بسیار پیچیده است. بیشتر مردم تصور میکنند آنچه ما ساختهایم یک سیستم ترجمه گفتار به متن است که کتابچه راهنمای کاربر را ارائه میکند، اما به هیچ وجه این طور نیست.
منبع:ایسنا
ارسال نظر