به گزارش کارنا، بیوایدی، پرفروشترین برند این کشور، در ماه مه ۳۳۰هزار و ۴۸۸ دستگاه خودروی سواری فروخت که در مقایسه با سال گذشته کمی بیش از یکچهارم افزایش داشت. این رشد ادامهدار در حالی رخ میدهد که تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی با چالشهای فزایندهای در داخل و خارج از کشور روبهرو هستند. با کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه باتریدار که باعث افزایش رقابت میشود، سازندگان خودروهای برقی در حال تخفیف و سرعت بخشیدن به عرضه مدلهای جدید هستند. بیوایدی با کاهش قیمت بسیاری از مدلهای محبوب در ماه فوریه جنگ قیمتها را تشدید کرد که باعث شد سایرین نیز از آن پیروی کنند. در همین حال، دسترسی به بازارهای جدید خارج از کشور که در آن تولیدکنندگان میتوانند قیمتهای بالاتری را اعمال کنند، با اقدامات تجاری مانند افزایش احتمالی تعرفهها در اتحادیه اروپا و در ایالاتمتحده که مالیات وارداتی بیش از ۱۰۰درصد بر خودروهای برقی چینی وضع کرده است، تهدید میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر