۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
بوگاتی توربیلون هیبریدی؛ پرچمدار جدید دنیای ابرخودرو‌ها
شرکت بوگاتی از مدل جدید خود، Bugatti Tourbillon (بوگاتی توربیلون)، یک خودروی هیبریدی فوق العاده قدرتمند با قیمتی به همان اندازه چشمگیر رونمایی کرد.
کد خبر: ۴۲۴۷

به گزارش کارنا، این خودرو جایگزین Bugatti Chiron (بوگاتی شیرون) با قیمت ۳.۳ میلیون دلار و قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار خواهد شد.

شاید انتظار داشتید مدل جدید بوگاتی کاملا برقی باشد. نه تنها صنعت به سمت آن حرکت می‌کند، بلکه در سال ۲۰۲۱، بوگاتی از گروه فولکس واگن جدا شد و با Rimac (ریماک)، شرکت کروات سازنده ابرخودروی تمام الکتریکی Rimac Nevera (ریماک نورا) ادغام شد.
بوگاتی توربیلون هیبریدی؛ پرچمدار جدید دنیای ابرخودرو‌ها
اما مِیت ریماک، مدیرعامل شرکت جدید به نام بوگاتی ریماک، گفت که هرگز قصد ساخت یک بوگاتی تمام الکتریکی را نداشته است. از آنجایی که خودرو‌های بنزینی به تدریج از جاده‌های جهان محو می‌شوند، مهندسان و طراحان بوگاتی ریماک می‌خواستند چیزی خلق کنند که روح خودرو‌های بوگاتی با نیروی محرکه مکانیکی را حفظ کند، اما در ورژن بهتر یک خودروی هیبریدی پلاگین باورنکردنی قدرتمند رال عرضه کرده اند.
بوگاتی توربیلون هیبریدی؛ پرچمدار جدید دنیای ابرخودرو‌ها
مانند مدل‌های قبلی شیرون و وِیرون، بوگاتی توربیلون جدید دارای یک موتور بنزینی ۱۶ سیلندر عظیم خواهد بود. این موتور که با همکاری شرکت مهندسی خودرو‌های مسابقه‌ای بریتانیایی Cosworth (کازوورث) طراحی شده است، توسط سه موتور الکتریکی قدرتمند پشتیبانی می‌شود. یک موتور در عقب خودرو و دو موتور دیگر در جلو به تنهایی قادر به تولید حداقل ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهند بود. طبق گفته بوگاتی ریماک، در مجموع، بوگاتی توربیلون قادر خواهد بود حداقل ۱،۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

موتور‌های الکتریکی به جبران کمبود توربوشارژر‌های موتور بنزینی جدید کمک خواهند کرد. موتور بنزینی شیرون دارای چهار توربوشارژر بود که هوا را به داخل موتور فشار می‌دادند تا به تولید قدرت بیشتر کمک کند. میت ریماک گفت که آن‌ها می‌خواستند این موتور جدید «تنفس طبیعی» باشد، به این معنی که هیچ توربوشارژری وجود نخواهد داشت.

ریماک گفت: «ما می‌خواستیم هیجان‌انگیزترین و احساسی‌ترین موتور احتراق ممکن را بسازیم، و آن هم پر قدرت و با تنفس طبیعی است.»
بوگاتی توربیلون هیبریدی؛ پرچمدار جدید دنیای ابرخودرو‌ها
فضای داخلی خودرو نیز ادای احترامی به ماشین‌آلات قدیمی است. بوگاتی توربیلون به نام مجموعه‌ای از چرخ‌دنده‌ها نامگذاری شده است که به حفظ دقت در یک ساعت مکانیکی کمک می‌کند. صفحه نمایشگر ابزار بوگاتی بر اساس شماره‌های ساعت مکانیکی ساخته شده است.

ریماک به CNN گفت: «یکی از اولین کار‌هایی که پس از تشکیل شرکت جدید انجام دادیم، بردن کل تیم به سوئیس و بازدید از چند ساعت‌ساز بود.»

صفحه نمایش سرعت‌سنج مرکزی حتی دارای دو عقربه شبیه عقربه‌های ساعت است. عقربه بلند سرعت خودرو را نشان می‌دهد در حالی که عقربه کوتاه دور موتور در دقیقه موتور ۱۶ سیلندر پر‌قدرت را ثبت می‌کند.

این خودرو با باتری کاملا شارژ شده، قادر خواهد بود حدود ۳۷ مایل را تنها با نیروی الکتریکی طی کند قبل از اینکه موتور بنزینی روشن شود، اما راننده می‌تواند در صورت تمایل به طور مداوم با موتور بنزینی کار کند.

با این حال، برخلاف مدل‌های گذشته، بوگاتی توربیلون دارای یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ با Apple CarPlay (اپل کارپلی) است. با این حال، این صفحه نمایش تنها زمانی بیرون می‌آید و قابل مشاهده می‌شود که راننده درخواست کند. به طور کلی، طراحان بوگاتی از قرار دادن نمایشگر در خودرو‌ها خودداری کرده‌اند، زیرا بر این باورند که نمایشگر‌های رایانه‌ای به سرعت قدیمی می‌شوند.

ریماک گفت: «ما واقعاً فکر می‌کنیم این محصول در ۵۰ سال، ۱۰۰ سال آینده چگونه به نظر می‌رسد؟ و واضح است که اگر صفحه نمایش داشته باشد، عالی به نظر نمی‌رسد.»

این خودرو‌ها همچنان تک به تک در کارخانه کوچک بوگاتی در Molsheim (مُولزِم)، فرانسه مونتاژ خواهند شد. ریماک همچنین گفت که در مجموع تنها ۲۵۰ دستگاه بوگاتی توربیلون با قیمت اولیه حدود ۴ میلیون دلار برای هر دستگاه ساخته خواهد شد.
منبع:تک ناک


منبع: تک ناک

ارسال نظر