به گزارش کارنا، به گفته ماساهیرو مورو، مدیرعامل این خودروساز، این موضوع در پایان این دهه تغییر خواهد کرد.
مزدا به وسواس سبکی و چابکی معروف است. باتریهای بزرگ به معنای یک خودروی سنگین است و این به خوبی با مارک ژاپنی سازگار نیست.
به همین دلیل است که MX-۳۰ که برای مدت کوتاهی در ایالات متحده فروخته شد، فقط ۳۵.۵ کیلووات ساعت آب در باتری ولتاژ بالا دارد. این موضوع خودرو را بر اساس استانداردهای خودروهای الکتریکی بسیار سبک میکند و ترازو را در حدود ۳۷۰۰ پوند بالا میبرد، اما همچنین آن را از نظر برد برای هر کسی که میخواهد مسافتهای طولانی را رانندگی کند، بی فایده میکند.
MX-۳۰ با برد ترکیبی فقط ۹۲ مایل، یکی از کوتاهترین بردهای خودروهای باتری دار فروخته شده در ایالات متحده را دارا بود.
ارسال نظر