۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
اختصاصی
پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان؛ اولین اقدام دولت چهاردهم در حوزه خودروسازی + فیلم
عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور: اولین اقدامی که رییس دولت چهاردهم باید در کوتاه مدت در حوزه خودرو انجام دهد، تامین منابع مالی شرکت‌های خودروسازی و الزام خودروسازان به پرداخت مطالبات قطعه سازان در بازه زمانی یک تا دو ماهه است.
کد خبر: ۴۶۱۶

به گزارش کارنا، عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور اظهار داشت: اولین اقدامی که رییس دولت چهاردهم باید در کوتاه مدت در حوزه خودرو انجام دهد، تامین منابع مالی شرکت‌های خودروسازی و الزام خودروسازان به پرداخت مطالبات قطعه سازان در بازه زمانی یک تا دو ماهه است.

محمود نجفی سهی با بیان اینکه بزرگترین چالش امروز قطعه سازان عدم تامین نقدینگی است، عنوان کرد: متاسفانه مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان بزرگ به چهار تا پنج ماه افزایش پیدا کرده است و این نحوه تامین مالی هیچ گونه مطابقتی با خرید نقدی مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: اولین اقدامی که رییس دولت چهاردهم باید در کوتاه مدت در حوزه خودرو انجام دهد، تامین منابع مالی شرکت‌های خودروسازی و الزام خودروسازان به پرداخت مطالبات قطعه سازان در بازه زمانی یک تا دو ماهه است.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا با بیان اینکه ساخت خودرو در کشور با وجود واردات قطعات سی کی دی و خودرو‌های مختلف چینی توسط خودروسازان دولتی و خصوصی منطقی نیست، تصریح کرد: معاون حمل و نقل وزیر صمت؛ آقای منطقی در جلسه‌ای پیشنهادی را مطرح کردند مبنی بر اینکه به جای واردات ۵۰ مدل خودروی چینی می‌توان با تعیین چهار پلتفرم در حوزه واردات و تمرکز کلیه خودروسازان دولتی و خصوصی روی این چهار پلتفرم می‌توان به رشد و توسعه صنعت خودرو کشور کمک کرد.

نجفی سهی افزود: همچنین طبق پیشنهاد مدیران قبلی صنعت خودرو با دعوت از یک طراح توانمند خارجی برای طراحی دو تا چهار پلتفرم و استفاده از کارشناسان ایرانی می‌توان صفر تا صد خودرو را در داخل تولید کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این همزمان با طراحی خودرو می‌توان با افزایش تیراژ تولید خودرو به دو میلیون دستگاه، یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه را به نوسازی ناوگان خودرویی کشور و ۵۰۰ هزار دستگاه را برای عرضه در بازار خودرو و خریداران خودرو‌های جدید اختصاص داد و از این محل به تامین نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان و عمق ساخت داخل خودروسازی در کشور کمک کرد چراکه خودروسازان نیز بر این باورند که چینی‌ها با کاهش قیمت قطعاتی که ساخت داخل آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و در مقابل افزایش قیمت قطعاتی که ساخت داخل ندارد به دنبال جبران کمبود‌ها و ورود به صنعت خودروسازی کشور هستند.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان یادآور شد: مواردی که به آن اشاره شد از مهم‌ترین اقداماتی هستند که انتظار می‌رود در دستور کار دولت جدید به منظور تقویت بنیه صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور قرار بگیرد.

تعداد بازدید : 4

ارسال نظر