به گزارش کارنا، در آمریکا اما بنابر آخرین گزارشهای منتشر شده، پیکاپ برقی فورد این جایگاه را در اختیار دارد.
این نسخه حامل پسوند Lightning (به معنای رعد و برق) بوده و از یک پیشرانه دو موتوره بهره می برد. این پیشرانه در تریم های پایین رده ۴۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، در تریم های بالارده هم با آنکه گشتاور ثابت مانده، اما قدرت خروجی به ۵۳۶ اسب بخار افزایش یافته است.
پیکاپ برقی فورد بسیار خوش قیمت بوده و برای مدل پایه XL رقمی برابر با ۳۹,۹۷۴ دلار تعیین شده است. البته این رقم بدون احتساب مشوق ۷۵۰۰ دلاری مربوط به مدل های الکتریکی است و در صورت کسر آن قیمت نهایی مدل پایه به ۳۲,۵۰۰ دلار کاهش می یابد. تریم میانی XLT هم ۵۲,۹۷۴ دلار قیمت دارد و برای بالاترین و کامل ترین تریم نیز باید حدود ۹۰ هزار دلار کنار گذاشت؛ هر دوی این ارقام بدون احتساب مشوق های فدرال هستند و مشتریان با پرداخت مبالغی کمتر مالک مدل های مذکور خواهند شد.
علاقهمندان می توانند با پرداخت ۱۰۰ دلار از طریق وبسایت فورد نسبت به پیش خرید F-۱۵۰ Lightning اقدام کنند قوی ترین نسخه فورد F-۱۵۰ Lightning صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) را در زمان تقریبی ۴,۵ ثانیه محقق نموده و می تواند به نهایت سرعت ۱۰۵ مایل (۱۶۸ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. در رابطه با باتری به کار رفته در F-۱۵۰ حرفی به میان نیامده، اما فورد می گوید تریم های مجهز به پیشرانه ۴۲۶ اسب بخاری تا ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) و تریم های مجهز به پیشرانه ۵۳۶ اسب بخاری تا ۳۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) نیازی به شارژ مجدد نخواهند داشت. این ارقام بر اساس استاندارد EPA هستند و احتمال تحقق آنها در دنیای واقعی زیاد است.
شارژر به کار رفته در مدل استاندارد F-۱۵۰ Lightning از نوع ۱۱,۳ کیلووات ساعتی است، اما در تریم های مجهز به باتری قوی تر، نرخ شارژ در حالت استاندارد به ۱۹.۲ کیلووات می رسد. پیکاپ الکتریکی فورد از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی نیز پشتیبانی می کند و در صورت اتصال به چنین پورتی در عرض ۴۱ دقیقه شارژ باتری آن از ۱۵ به ۸۰ درصد خواهد رسید. پر شدن باتری این پیکاپ از طریق سوکت های خانگی نیز به ترتیب ۸ و ۱۰ ساعت طول می کشد.
نکته جالب توجه اینکه پیکاپ برقی فورد به یک نرم افزار پیشرفته با نام Intelligent Range تجهیز شده؛ همانطور که قابل حدس است این نرم افزار با کمک گرفتن از سنسورهای ویژه، پارامترهایی مثل وزن محموله و تریلر متصل را تخمین زده و میزان مسافت قابل پیمایش با شارژ موجود را به راننده اطلاع می دهد.
Lightning اولین پیکاپ سری F است که از سیستم تعلیق مستقل در محور عقب بهره می برد. این امر باعث می شود وزن جرم فنربندی نشده به میزان قابل توجهی کاهش یافته و هندلینگ و راحتی سواری نیز بهبود پیدا کند. این پیکاپ برقی در قوی ترین نسخه توانایی حمل حدود ۹۰۰ کیلوگرم بار و ۴,۵ تن تریلر را دارد.
فوردF-۱۵۰ Lightning به واسطه سیستم نیروی پشتیبان هوشمند (Intelligent Backup Power) به عنوان یک پاور بانک بزرگ قابل استفاده است. کمپانی آمریکایی ادعا می کند این پیکاپ می تواند تا سه روز انرژی مورد نیاز یک خانه را تامین کند. برای استفاده راحت از انرژی ذخیره شده در باتری F-۱۵۰ Lightning، یازده سوکت مختلف در کابین، کف قسمت بار و صندوق جلوی آن تعبیه شده است. این سوکت ها برای اتصال لوازم دیجیتال و ابزارهایی چون تلویزیون، اسپیکر، دوچرخه های الکتریکی، اره برقی و دژبر کارایی دارند.
فورد می گوید به منظور سازگاری با شرایط و سناریوهای رانندگی گوناگون – از جمله رانندگی در مسیرهای آفرود یا کشیدن تریلرهای سنگین – پک های باتری F-۱۵۰ Lightning به طور اختصاصی طراحی شده و سیستم خنک کاری آنها در نوع خود منحصر بفرد است. این کمپانی تاکید کرده باتری های به کار رفته دوام بسیار بالایی دارند و تا پایان عمر خودرو می توانند به انجام وظیفه بپردازند.
همانگونه که در تصاویر ضمیمه شده قابل مشاهده است، F-۱۵۰ Lightning از نظر ظاهری تفاوت زیادی با F-۱۵۰ معمولی ندارد و تنها در جزئیاتی مثل چراغ ها، جلوپنجره و تا حدودی سپرها این دو با هم متفاوت هستند. بد نیست اشاره کنیم در مدل برقی چراغ های LED از نوع سرتاسری بوده و جلوپنجره هم در واقع یک پنل تزئینی است. این المان ها بسته به تریم خودرو، فرق هایی جزئی با هم دارند.
مدیر بازریابی Lightning یعنی آقای Jasen Turnbull در رابطه با سبک طراحی این پیکاپ الکتریکی گفته مشتریان فورد خواهان مدلی مدرن و پیشرفته هستند و دوست ندارند که مدل نهایی مثل نگه دارنده در یا سفینه فضایی باشد! مسلما این بخش از صحبت های آقای Turnbull خطاب به تسلا و پیکاپ سایبرتراک است! وی افزوده فورد تمام تلاش خود را کرده تا F-۱۵۰ Lightning دی ان ای یک پیکاپ واقعی را در خود داشته باشد.
شاید بدانید در خودروهای برقی فضای زیر کاپوت جلو خالی باقی مانده و می توان از آن برای حمل لوازم مختلف استفاده کرد. در پیکاپ فورد F-۱۵۰ Lightning مهندسان از این فضا به بهترین شکل ممکن بهره برداری نموده و بزرگ ترین صندوق جلوی (Frunk) موجود در بازار را خلق کرده اند.
این صندوق حجمی نزدیک به ۴۰۰ لیتر داشته و امکان قرار دادن اجسامی با وزن حداکثر ۱۸۰ کیلوگرم داخل آن وجود دارد. ناگفته نماند درب این صندوق برقی است و فضای داخلی آن کاملا هوشمندانه طراحی شده ؛ همچنین همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این صندوق به دو پورت USB تجهیز شده و با توجه به دریچه تخلیه، در صورت نیاز مالک می تواند آن را بطور کامل شستشو دهد.
پیکاپ سبز فورد به نسخه SYNC۴A از سیستم اینفوتینمنت اختصاصی کمپانی مجهز است. این سیستم که از آپدیت های نرم افزاری از راه دور و فرمان های صوتی پشتیبانی می کند، به وسیله یک نمایشگر عمودی ۱۵,۵ اینچی لمسی مدیریت می شود. مسیریابی متصل به فضای ابری و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتوی بی سیم از دیگر ویژگی های سیستم اینفوتینمنت SYNC۴A هستند.
مثل ماستنگ Mach-E یک دکمه فیزیکی بزرگ برای کنترل نمایشگر تدارک دیده شده است ذکر این نکته ضروری است F-۱۵۰ Lightning با آپشن BlueCruise قابل انتخاب خواهد بود. این آپشن امکان رانندگی خودکار سطح ۲ و بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از ۱۰۰ هزار مایل (۱۶۰ هزار کیلومتر) از اتوبان های آمریکا و کانادا فراهم می کند. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، فورد F-۱۵۰ Lightning از بهار آینده وارد بازار خواهد شد. این پیکاپ الکتریکی در چهار تریم مختلف به فروش خواهد رسید. در حال حاضر علاقه مندان می توانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰ دلار و از طریق سایت رسمی کمپانی نسبت به سفارش این پیکاپ اقدام کنند.
منبع:خبرآنلاین
ارسال نظر