۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
اختصاصی
ردبول ابرخودروی RB۱۷ خود را رونمایی کرد
ردبول از اولین خودروی پیست مسابقه، مخصوص مشتریان به نام RB۱۷ رونمایی کرد.
کد خبر: ۴۹۳۶

به گزارش کارنا، در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴، ردبول از اولین خودروی پیست مسابقه، مخصوص مشتریان به نام RB۱۷ رونمایی کرد.

این ابرخودروی موتور وسط دو سرنشین از موتور ۱۲۰۰ اسب بخاری ۴.۵ لیتری دمش طبیعی V۱۰ با کمک برقی بهره می‌برد که می‌تواند به دور موتور ۱۵ هزار دور در دقیقه برسد. این تجهیزات، وزنی کم‌تر از ۸۹۹ کیلوگرم را برای این خودرو ایجاد کرده اند که عملکردی مشابه خودرو‌های فرمول یک را تضمین می‌کند.

ساختار سبک RB۱۷ به لطف شاسی‌های مونوکوک دو سرنشین فیبر کربنی آن است.

تولیدی:ردبول ابرخودروی RB۱۷ خود را رونمایی کرد

نیروی موتور این خودرو از طریق گیربکس ترتیبی شش سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود اکتیو که به صورت هیدرولیکی قفل می‌شود، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این خودرو در مفهوم رایج آن، فاقد دنده عقب است و وظیفه معکوس کردن آن برعهده یک موتور الکتریکی است که به نیرومحرکه متصل شده است. این موتور برقی قدرت ۲۰۰ اسب بخار تولید می‌کند در حالی که موتور V۱۰ قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار دارد.

RB۱۷ که توسط جادوگر مهندسی در حال خروج ردبول، آدرین نیوی طراحی شده دارای ایرودینامیکی بی نظیر است و مرکز ثقل ۱۶۹۹ کیلوگرمی دارد که تقریبا دوبرابر وزن خود است. می‌توان ایرودینامیکی مشابه خودرو‌های فرمول یک ردبول را در این خودرو دید.

این خودرو از فرمان کمک هیدرولیکی و ترمز‌های کربنی بهره می‌برد که در چرخ‌های عقب به واسطه سیستم ترمز سیمی کنترل می‌شوند.

به نظر می‌رسد قیمت این خودرو برای مشتریان مهم نیست چرا که تاکنون تمام ۵۰ دستگاه برنامه ریزی شده آن به فروش رفته اند و تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

تولیدی:ردبول ابرخودروی RB۱۷ خود را رونمایی کرد

ارسال نظر