۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
همکاری بزرگ اوبر و BYD؛ صد هزار خودرو برقی به ناوگان حمل‌ونقل اشتراکی اضافه می‌شود
اوبر با خودروسازی BYD برای افزودن ۱۰۰ هزار خودرو برقی به ناوگان خود همکاری می‌کند.
کد خبر: ۵۶۶۲

به گزارش کارنا، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، از همکاری شرکتش با BYD برای اضافه کردن ۱۰۰ هزار خودرو برقی به ناوگان حمل‌ونقل اشتراکی خود خبر داد. این مشارکت ابتدا در اروپا و آمریکای لاتین اجرا خواهد شد. اوبر می‌گوید خودرو‌های BYD را با «بهترین قیمت» در اختیار رانندگان قرار خواهد داد.

اوبر می‌گوید هدفش این است که رانندگان بیشتری را برای استفاده از خودرو‌های برقی تشویق کند و در عین حال هزینه‌ی مالکیت خودرو‌های برقی را نیز کاهش دهد. در کنار تخفیف‌های احتمالی در تامین مالی و وام، این همکاری می‌تواند بسته به بازار، برای رانندگان خودرو‌های BYD تخفیف در هزینه‌ی شارژ و نگهداری خودرو به‌همراه داشته باشد.

اوبر و بی‌وای‌دی می‌خواهند همکاری‌شان را در آینده به خاورمیانه، کانادا، استرالیا و نیوزیلند گسترش دهند. اوبر در سال ۲۰۲۲ همکاری مشابهی با Hertz برای اجاره‌ی خودرو‌های برقی به رانندگان داشت؛ اما هرتز پس از مشاهده‌ی نرخ بالای آسیب به خودرو‌ها در بین رانندگان اوبر، مجبور به تعدیل اهداف خود در زمینه خودرو‌های برقی شد.

اوبر برای افزودن تعداد بیشتری از خودرو‌های خودران به ناوگان خود با بی‌وای‌دی همکاری خواهد کرد. اوبر سال گذشته با شرکت تاکسی رباتیک ویمو همکاری کرد و در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) همکاری خود را با هدف تحویل غذا به‌کمک سرویس‌های خودران گسترش داد.

استلا لی، مدیرعامل BYD آمریکا، می‌گوید: «این همکاری عصر جدیدی را در [گذار از خودرو‌های درون‌سوز به خودرو‌های برقی]در شهر‌ها آغاز می‌کند و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا خودرو‌های برقی پیشرفته‌ی ما در خیابان‌های شهر‌های سراسر جهان به یک منظره‌ی رایج تبدیل شوند.»

هنوز مشخص نیست که همکاری اوبر با BYD چگونه پیش خواهد رفت، به خصوص اینکه تعدادی از کشور‌ها فروش خودرو‌های برقی ساخت چین را محدود کرده‌اند. دولت چین میلیارد‌ها دلار یارانه به خودروسازان برقی در این کشور ارائه می‌کند تا خودرو‌های برقی را ارزان‌تر از رقبا بفروشند. آمریکا در ماه می (اردیبهشت و خرداد) تعرفه‌ها بر خودرو‌های برقی وارداتی از چین را افزایش داد و اتحادیه‌ی اروپا نیز پیش‌تر تعرفه‌ی ۱۷٫۴ درصدی اضافی بر واردات خودرو‌های BYD اعمال کرد.
منبع: زومیت

ارسال نظر