۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
اختصاصی
شاسی بلند برقی جدید لیپ موتور به پاریس می رود
این شاسی بلند کامپکت برقی سومین مدل از این برند خودروی برقی چینی است که در بازار انگلستان عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۰۲

به گزارش کارنا، قرار است لیپ موتور B10 روز 14 اکتبر به طور رسمی در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 معرفی شود. این شاسی بلند کامپکت برقی رقیبی برای کیا EV3 تازه معرفی شده و هیوندای کونا برقی خواهد بود و سومین مدل از این برند خودروی برقی چینی است که در بازار انگلستان عرضه خواهد شد.

اولین تصاویر تیزر از B10 نشان می دهند که این خودرو دارای دماغه ای تیز، کاپوتی کشیده و سپرهای برجسته است اما شکلی نسبتا جعبه ای و اورهنگ های کوتاه در جلو و عقب دارد که به ایجاد فضای کابین بزرگ تر کمک می کنند. دیگر ویژگی های کوچک تر در این خودرو شامل دستگیره های در تراز و چیزی شبیه به نوار چراغ کشیده شده در عرض قسمت پشت است.

زیر بدنه B10 پلتفرم B جدید لیپ موتور و جدیدترن ساختار الکتریکی "لیپ 3.5" این برند قرار دارد. این تکنولوژی جدید به عنوان زیرساخت مجموعه ای از مدل های جدیدی استفاده خواهد شد که لیپ موتور تصمیم دارد در سال 2025 عرضه کند.

تولیدی:شاسی بلند برقی جدید لیپ موتور به پاریس می رود

برند لیپ موتور در سال 2015 تاسیس شد و به عنوان یکی از بزرگ ترین استارت آپ های خودروی برقی در چین رشد کرد. اکنون این برند به لطف جوینت ونچری با استلانتیس گروپ که برخی برندهای دیگری همچون سیتروئن، پژو، واکسهال، آلفا رومئو و مازراتی را مدیریت می کند، بازار اروپا را هدف قرار داده است.

لیپ موتور از ماه اکتبر، فروش خودرو در بازار انگلستان را آغاز خواهد کرد. دو مدل ابتدایی این خودروساز برای بازار اروپا خودروی شهری T03 رقیب داچیا اسپرینگ با قیمت پایه 15995 پوند و شاسی بلند متوسط C10 رقیب مدل Y تسلا با قیمت پایه 36500 پوند هستند.

لیپ موتور B10 در سال 2025 به خط تولید این خودروساز اضافه می شود چرا که این خودروساز وعده داده طی سه سال آینده در هر سال یک مدل جدید معرفی خواهد کرد.

تولیدی:شاسی بلند برقی جدید لیپ موتور به پاریس می رود

ارسال نظر