۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
اختصاصی
استفاده از نرم افزار‌های چینی در خودرو‌های خودران آمریکا ممنوع می‌شود
وزارت بازرگانی ایالات متحده تصمیم دارد قوانینی را وضع کند که بر اساس آن استفاده از نرم افزار‌های چینی در خودرو‌های خودران و متصل با سطح هدایت خودران ۳ به بالا ممنوع می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۱

به گزارش کارنا، وزارت بازرگانی ایالات متحده تصمیم دارد قوانینی را وضع کند که بر اساس آن استفاده از نرم افزار‌های چینی در خودرو‌های خودران و متصل با سطح هدایت خودران ۳ به بالا ممنوع می‌شود.

گفته می‌شود این قوانین که احتمالا طی هفته‌های آینده تصویب می‌شوند، تست خودرو‌های خودران ساخت شرکت‌های چینی در جاده‌های ایالات متحده را نیز ممنوع خواهند کرد. این طرح به خودرو‌های مجهز به مدول‌های ارتباطی بی سیم پیشرفته چینی نیز گسترش خواهد یافت و خودروسازان و تامین کنندگان را مجبور می‌سازد تا مطمئن شوند نرم افزار‌های خودروهایشان توسط نهاد‌هایی همچون شرکت‌های چینی ساخته نشده باشند که یک خطر امنیتی محسوب می‌شوند.

این اقدام بخشی از نگرانی‌های گسترده‌تر دولت بایدن در مورد خطرات امنیتی ملی مربوط به تکنولوژی خودرو‌های متصل است. وزارت بازرگانی قبلا از برنامه‌هایی برای حل این نگرانی‌ها خبر داده بود و اکنون با وضع قوانین ویژه درصدد رفع آن‌ها برآمده است. یکی از سخن گویان این وزارتخانه بر خطر ایجاد شده توسط تکنولوژی‌های ارتباطی در خودرو‌ها تاکید داشت و پتانسیل این سیستم‌ها در نظارت یا کنترل را نیز یادآور شد.

چین نیز در پی پاسخ به این اقدامات برآمده و یکی از سخن گویان سفارت چین در واشنگتن بر ماهیت جهانی صنعت خودرو‌های برقی تاکید داشته و خواهان رقابتی عادلانه شده است. این سخنگو هم چنین اظهار داشته چین در پاسخ به این فشارها، از منافع خود حفاظت می‌کند.

تولیدی:استفاده از نرم افزار‌های چینی در خودرو‌های خودران آمریکا ممنوع می‌شود

ارسال نظر