۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
اختصاصی
رونمایی آستون مارتین ونکویش جدید
آستون مارتین بار دیگر با خودروی اسپرت موتور جلوی پرچم دار جدیدش توجه‌ها را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۶۷۱۸

به گزارش کارنا، آستون مارتین بار دیگر با خودروی اسپرت موتور جلوی پرچم دار جدیدش توجه‌ها را به خود جلب کرده است. آستون مارتین ونکویش جدید دارای بسیاری از ویژگی‌های جذاب از جمله قدرتمندترین نسخه موتور ۵.۲ لیتری V۱۲ به همراه بدنه‌ای جدید، شاسی‌های ارتقا یافته و کابین لوکس نوین است.

ونکویش جدید که در خط تولید آستون مارتین در جایگاهی بالاتر از ونتیج و DB۱۲ قرار می‌گیرد با قیمت ۳۳۳ هزار پوند ارائه می‌شود و این خودروساز در هر سال تنها هزار دستگاه از آن را تولید خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در ونکویش جدید موتور ۵.۲ لیتری تواین توربوشارژ V۱۲ آستون مارتین است که قدرت ۸۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متر تولید می‌کند.

نیروی موتور این خودرو از طریق گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. آستون مارتین هم چنین این گیربکس را با دیفرانسیل لغزش محدود کنترل الکترونیکی روی محور عقب ترکیب کرده است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۳.۳ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت است.

تولیدی:رونمایی آستون مارتین ونکویش جدید

آستون مارتین علاوه بر تغییرات قابل توجه در زیر کاپوت این خودرو، روی بدنه و شاسی‌های آن نیز تغییراتی را اعمال کرده است. مهم‌ترین تغییر در این بخش، ۸۰ میلی متر فاصله بیش‌تر بین دو محور این خودرو است.

بدنه این خودرو کاملا از فیبر کربنی ساخته شده و مبتنی بر ساختار آلومینیومی معمول آستون مارتین است. رینگ‌های این خودرو آلیاژی ۲۱ اینچی فوق سبک با تایر‌های منحصر به فرد پیرلی PZ۴ هستند که اختصاصا برای ونکویش جدید طراحی شده اند.

تولیدی:رونمایی آستون مارتین ونکویش جدید

در قسمت جلوی این خودرو جلوپنجره‌ای بزرگ تعبیه شده که حدود ۱۳ درصد بزرگ‌تر شده و بین دو هواکش کوچک‌تر قرار دارد که هوا را به ترمز‌ها می‌رسانند. آستون مارتین هم چنین در قسمت پشت این خودرو چراغ‌های LED سفارشی را تعبیه کرده است. بخش داخلی بدنه این خودرو می‌تواند از فیبر کربنی و یا به رنگ بدنه باشد. چهار خروجی اگزوز بزرگ نیز در این خودرو به چشم می‌خورد که یک اگزوز تیتانیومی آپشنال را پنهان می‌کند که صدا را افزایش داده و وزن کلی خودرو را حدود ۱۰.۵ کیلوگرم کم‌تر از نسخه مجهز به اگزوز استاندارد می‌کند.

تولیدی:رونمایی آستون مارتین ونکویش جدید

ارسال نظر