۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
اختصاصی
نیسان تولید پرفروش‌ترین مدل خود را کاهش داد
نیسان تولید راگ و فرانتیر را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر تا ۴۰ هزار دستگاه کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۶۹۴۸

به گزارش کارنا، نیسان به نمایندگی‌های خود اعلام کرده است که تولید راگ و فرانتیر را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر تا ۴۰ هزار دستگاه کاهش خواهد داد.

این اقدام در راستای کاهش موجودی‌ها و مازاد عرضه است چرا که نمایندگی‌ها در افزایش فروش و سوددهی با مشکل مواجه بوده اند حتی با این که راگ پرفروش‌ترین مدل این برند است.

در شش ماه ابتدایی سال جاری فروش راگ کاهش داشته و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴.۵ درصد کم‌تر شده است. با این که فروش فرانتیر رشدی ۱۷.۱ درصدی داشته، اما این امر موجب کاهش عرضه به اندازه کافی نشده است.

گفته می‌شود نیسان ماه گذشته به تامین کنندگان خبر داده بود که تصمیم دارد خروجی کارخانه‌های سمورنا، تنسی، کانتون و میسیسیپی را کاهش دهد. این خودروساز تولید راگ را از پنج روز در هفته به چهار روز کاهش داده و این برنامه تا پایان ماه اکتبر ادامه خواهد داشت. تولید فرانتیر نیز یک روز کاهش یافته و این برنامه تا ۳۱ مارس ادامه خواهد اشت.

در حال حاضر نیسان در شرایط خوبی قرار ندارد. این خودروساز در ماه می‌به نمایندگی‌های خود اعلام کرد خودرو‌ها را حتی با ضرر بفروشند تا به کاهش موجودی‌های مازاد کمک کنند چرا که نیسان به تامین صد روزه برای خودرو‌های جدید نزدیک شده است. این اقدام بر سوددهی نمایندگی‌ها در سال جاری تاثیر منفی داشته، اما به نظر می‌رسد کارساز بوده چرا که موجودی این خودروساز را به رقبایش نزدیک‌تر کرده، اما با این حال کافی نبوده است.

نیسان تولید پرفروش‌ترین مدل خود را کاهش داد

ارسال نظر