۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
اختصاصی
فولکس واگن رقیب کیا سورنتو را رونمایی می‌کند
فولکس واگن اعلام کرده است که شاسی بلند هفت سرنشین جدیدش به نام فولکس واگن تایرون روز ۹ اکتبر رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۳۹

به گزارش کارنا، فولکس واگن اعلام کرده است که شاسی بلند هفت سرنشین جدیدش به نام فولکس واگن تایرون روز ۹ اکتبر رونمایی خواهد شد.

این خودرو به عنوان جایگزینی برای فولکس واگن تیگوان Allspace معرفی شده و رقیب شاسی بلند‌های بزرگ دیگری همچون کیا سورنتو و اشکودا کودیاک خواهد بود.

شاید نام تایرون برای مشتریان بازار انگلستان آشنا نباشد، اما چند سال است که فولکس واگن از آن در بازار چین استفاده می‌کند. این خودروساز علاوه بر تایید معرفی این نام در بازار‌های بین المللی، نمایی از نوار چراغ‌های کشیده شده در عرض قسمت پشت و لوگوی فولکس واگن چراغ دار این خودرو را منتشر کرده است.

البته لازم نیست که تا ماه آینده برای دیدن این خودرو منتظر بمانیم چرا که تصاویر بدون پوشش استتاری از آن اخیرا توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است.

طراحی این خودرو، تایرون را به عنوان برادر بزرگ‌تر نسل سوم تیگوان قابل تشخیص می‌کند. هر دوی این مدل‌ها از طراحی مدرن و ساده‌ای به همراه جلوپنجره‌ای عریض و نوار چراغ‌های عقب بهره می‌برند. با توجه به تصاویر ابتدایی منتشر شده از تایرون به نظر می‌رسد نسخه اسپرت‌تر R لاین نیز با سپر جلوی تهاجمی‌تر و هواکش‌های کناری بزرگ‌تر با تزئین مشکی براق برای تایرون معرفی خواهد شد.

فولکس واگن رقیب کیا سورنتو را رونمایی می‌کند

البته تایرون برای داشتن ساختاری هفت سرنشین باید بزرگ‌تر از تیگوان باشد و فاصله بیش تری بین دو محور داشته باشد. گمان می‌رود تایرون طولی بیش‌تر از ۴.۷ متر و فاصله بین دو محور نزدیک به ۲.۸ متر داشته باشد.

تصاویر درز کرده از تایرون در حال تست نیز نشان می‌دهند در‌های عقب این خودرو طول بیش تری دارند تا دسترسی به صندلی هار ردیف دوم و سوم آن راحت‌تر شود.

تایرون مبتنی بر پلتفرم MQB Evo مشابه تیگوان و اشکودا کودیاک خواهد بود؛ بنابراین خریداران می‌توانند از گزینه‌های نیرومحرکه دیزلی، بنزینی هیبریدی متعادل و تمام بنزینی، و هم چنین نسخه هیبریدی شارژی این خودرو یکی را انتخاب کنند.

فولکس واگن رقیب کیا سورنتو را رونمایی می‌کند

ارسال نظر