۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
اختصاصی
توقف تولید فولکس واگن پولو پس از ۴۰ سال
پولو که اولین بار در سال ۱۹۸۴ در کارخانه این برند در اسپانیا تولید شد با فروش ۸.۴ میلیون دستگاه تاکنون، به یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های اروپا تبدیل شد.
کد خبر: ۷۲۲۰

به گزارش کارنا، فولکس واگن پس از ۴۰ سال موفقیت، به طور رسمی تولید مدل نمادین پولو در اروپا را متوقف کرده است. پولو که اولین بار در سال ۱۹۸۴ در کارخانه این برند در اسپانیا تولید شد با فروش ۸.۴ میلیون دستگاه تاکنون، به یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های اروپا تبدیل شد.

 فولکس واگن تنها در سال ۲۰۲۴ بیش از ۹۰ هزار دستگاه از پولو را فروخت که آن را به هشتمین خودروی پرفروش اروپا تبدیل کرد.

 اما در حالی که چشم انداز خودروی دنیا با سرعت به سمت برقی سازی می‌رود، فولکس واگن تصمیم گرفته توجه خود را به خودرو‌های برقی معطوف سازد. کارخانه اسپانیا که پولو را تولید می‌کرد به زودی به تولید شاسی بلند‌های برقی ارزان‌تر و کوچک‌تر مشغول خواهد شد. این تغییر کاربری هم راستا با استراتژی بزرگ‌تر فولکس واگن برای توسعه سبد محصولات برقی خود است.

تولیدی:توقف تولید فولکس واگن پولو پس از ۴۰ سال

از سال ۲۰۲۶، این کارخانه دو شاسی بلند برقی کوچک را تولید خواهد کرد که هر دو مبتنی بر یک نسخه اصلاح شده از پلتفرم MEB فولکس واگن خواهند بود که اکنون در سری خودرو‌های برقی محبوب ID به کار می‌رود. احتمالا یکی از این مدل‌ها نسخه تولیدی ID.۲all کانسپت خواهد بود که سال گذشته معرفی شد.

تولیدی:توقف تولید فولکس واگن پولو پس از ۴۰ سال

ارسال نظر