۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
اختصاصی
فراخوان بزرگ بی وای دی توجه‌ها را به خود جلب کرد
بی وای دی، نامی پیشرو در بازار خودرو‌های برقی، فراخوانی بزرگ را برای حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی به خاطر نگرانی از احتمال آتش سوزی اعلام کرده است.
کد خبر: ۷۴۷۹

به گزارش کارنا، بی وای دی، نامی پیشرو در بازار خودرو‌های برقی، فراخوانی بزرگ را برای حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی به خاطر نگرانی از احتمال آتش سوزی اعلام کرده است.

این فراخوان، تعهد این برند به دغدغه‌های مربوط به ایمنی علیرغم شهرتش در بخش خودرو‌های انرژی جدید (NEV) را نشان می‌دهد. این فراخوان بی وای دی اختصاصا دو مدل محبوب را شامل می‌شود که دلفین و یوآن پلاس هستند و به خاطر حجم بالای خودرو‌های فراخوان شده و جدیت موضوع، قابل توجه است.

از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ بی وای دی فراخوان ۹۶۷۱۴ دستگاه از خودرو‌های دلفین و یوآن پلاس را در چین آغاز خواهد کرد. این فراخوان توسط اداره دولتی تنظیم بازار چین (SAMR) اعلام شده و دلیل آن خطر ایمنی بالقوه در این مدل‌ها است. بی وای دی این فراخوان را به دو بخش مجزا تقسیم کرده است که توسط دو نهاد عامل آن اجرا می‌شوند.

فراخوان بزرگ بی وای دی توجه‌ها را به خود جلب کرد

شرکت مسئولیت محدود بی وای دی اتو اینداستری مسئول فراخوان ۸۷۷۶۲ دستگاه از خودرو‌های برقی دلفین و یوآن پلاس است که از ۴ فوریه ۲۰۲۳ تا ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳ تولید شده اند. شرکت مسئولیت محدود بی وای دی اتو نیز ۸۹۵۲ دستگاه از خودرو‌های برقی یوآن پلاس را فراخوان می‌کند که از ۲ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۳ ساخته شده اند.

دلیل این فراخوان نقصی در کنترلگر جعبه فرمان برقی (CEPS) این خودرو‌ها اعلام شده است. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط SAMR، ممکن است در روند ساخت کنترلگر CEPS ترک‌های ریزی در خازن مدار آن‌ها ایجاد شده باشد. این ترک‌های ریز می‌توانند به مرور زمان و با استفاده معمولی از خودرو بدتر شوند. اگر این ترک‌ها به طور قابل توجهی گسترش یابند، می‌توانند باعث اتصالی مدار شوند که می‌تواند باعث داغی یا سوختن خازن شود. در شرایط حادتر نیز این نقص می‌تواند منجر به آتش سوزی شده و راننده و سرنشینان را در معرض خطر جدی قرار دهد.

فراخوان بزرگ بی وای دی توجه‌ها را به خود جلب کرد

ارسال نظر