۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
اختصاصی
فروش بالای خودرو‌های NEV چین در ماه سپتامبر
به گفته انجمن خودروسازان چین، تولید و فروش خودرو‌های انرژی جدید (NEV) این کشور در ماه سپتامبر به ترتیب ۱.۳۰۷ میلیون و ۱.۲۸۷ میلیون دستگاه بوده است که به ترتیب ۴۸.۸ و ۴۲.۳ درصد بیش‌تر از همین ماه در سال گذشته است. فروش این خودرو‌ها ۴۵.۸ درصد از فروش کلی خودرو‌های جدید چین را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۷۵۷

به گزارش کارنا، به گفته انجمن خودروسازان چین، تولید و فروش خودرو‌های انرژی جدید (NEV) این کشور در ماه سپتامبر به ترتیب ۱.۳۰۷ میلیون و ۱.۲۸۷ میلیون دستگاه بوده است که به ترتیب ۴۸.۸ و ۴۲.۳ درصد بیش‌تر از همین ماه در سال گذشته است. فروش این خودرو‌ها ۴۵.۸ درصد از فروش کلی خودرو‌های جدید چین را به خود اختصاص داده است.

انجمن خودروسازان چین هم چنین پیش بینی می‌کند فروش خودرو‌های NEV این کشور تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲ میلیون دستگاه خواهد رسد. در مقابل، در سال ۲۰۲۳ تولید و فروش خودرو‌های انرژی جدید چین به ترتیب ۹.۵۸۷ میلیون و ۹.۴۹۵ میلیون دستگاه بوده است که سهم بازار ۳۱.۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

تولید و فروش کلی خودرو‌های NEV چین از ماه ژانویه تا سپتامبر به ترتیب ۸.۳۱۶ میلیون و ۸.۳۲ میلیون دستگاه بوده است که هر کدام ۳۱.۷ و ۳۲.۵ درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهند و ۳۸.۶ درصد از فروش کلی خودرو‌های جدید را به خود اختصاص داده اند.

فروش خودرو‌های بومی چین در ماه سپتامبر ۲.۲۷ میلیون دستگاه بوده که ۱۶.۹ درصد بیش‌تر از ماه گذشته و ۶ درصد کم‌تر از همین ماه در سال قبل است. صادرات خودروی این کشور در ماه سپتامبر ۵۳۹ هزار دستگاه بوده که ۵.۴ درصد بیش‌تر از ماه قبل و ۲۱.۴ درصد بیش‌تر از همین ماه در سال قبل بوده است. اختصاصا، فروش خودرو‌های NEV چین در بازار بومی ۱.۱۷۶ میلیون دستگاه بوده که ۱۸.۸ درصد بیش‌تر از ماه قبل و ۴۵.۵ درصد بیش‌تر از همین ماه در سال قبل است و ۵۱.۸ درصد از فروش خودرو‌های بومی را شامل می‌شود.

فروش بالای خودرو‌های NEV چین در ماه سپتامبر

در مورد صادرات، چین ۱۰۵ هزار دستگاه خودروی NEV را در ماه سپتامبر صادر کرده که ۱۹.۳ درصد بیش‌تر از همین ماه در سال گذشته و ۶ درصد بیش‌تر از ماه قبل است. هم چنین، خودرو‌های برقی ۸۲ درصد از صادرات NEV‌ها را به خود اختصاص داده اند. چین در نه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ صادرات ۴.۳۱۲ دستگاه خودرو را داشته که شامل ۹۶۸ هزار دستگاه NEV است که ۳۰.۲ درصد بیش‌تر از مدت مشابه در سال گذشته است.

در ماه سپتامبر، در میان ۱۰ برند صادراتی چینی، چری ۱۰۹ هزار دستگاه خودرو را صادر کرده که ۲۰.۷ درصد رشد داشته است. از ژانویه تا سپتامبر امسال، بی وای دی ۳۰۲ هزار دستگاه خودرو صادر کرده و رشدی ۹۶.۳ درصدی را نشان داده در حالی که جیلی و چانگان به ترتیب با صادرات ۴۰۴ هزار و ۴۲۰ هزار دستگاهی خود رشد ۶۳.۴ و ۶۱ درصدی را ثبت کرده اند.

فروش بالای خودرو‌های NEV چین در ماه سپتامبر

ارسال نظر