۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
اختصاصی
موتور احتراقی مرسدس کلاس S برای مدتی طولانی حفظ خواهد شد
مرسدس در سال ۲۰۲۶ یک به روز رسانی در نیمه دوره تولید را برای نسل کنونی کلاس S اعمال خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۷۳

به گزارش کارنا، مرسدس در سال ۲۰۲۶ یک به روز رسانی در نیمه دوره تولید را برای نسل کنونی کلاس S اعمال خواهد کرد.

مدیرعامل این برند، اولا کلنیوس، اوایل سال جاری اعلام کرد که این برند لوکس بیش از آنچه که معمولا برای فیس لیفت‌ها هزینه می‌کند برای به روز رسانی کلاس S موتور احتراقی جدید سرمایه گذاری کرده است. طرفداران خوشحال خواهند شد اگر بدانند نسخه بعدی پرچم دار این خودروساز همچنان با نیرومحرکه‌های احتراقی ارائه می‌شود.

مدیر مرسدس در مورد دوگانگی کلاس S مصاحبه‌ای داشته است. وی اظهار داشت قرار است یک مدل برقی همنام جایگزین EQS شود. مدل بنزینی این خودرو برای طولانی مدت حفظ خواهد شد و مبتنی بر پلتفرمی خواهد بود که برای خودرو‌هایی با موتور‌های احتراقی ساخته شده است. نسخه برقی این خودرو علیرغم داشتن نامی مشابه، همتای مدل کنونی نخواهد بود چرا که از ساختاری اختصاصی بهره خواهد برد.

تولیدی:موتور احتراقی مرسدس کلاس S برای مدتی طولانی حفظ خواهد شد

کلنیوس اعلام کرد مدل ممتاز این برند، مجهزترین خودروی دنیا است و اجبار به اشتراک پلتفرم در نسخه‌های برقی و احتراقی آن، مصالحه‌ای است که مرسدس تمایلی به انجام آن ندارد. قرار دادن یک موتور بنزینی در کلاس S برقی به معنای فدا کردن فضای کابین است که زمان زیادی می‌برد تا مشتریان آن را بپذیرند. معکوس این امر نیز کارساز نخواهد بود چرا که مهندسان مجبور خواهند شد برای بسته‌های آن انحصار ایجاد کنند.

تولیدی:موتور احتراقی مرسدس کلاس S برای مدتی طولانی حفظ خواهد شد

مدیر این برند اعلام کرد داشتن مدل‌های متمایز کلاس S هزینه زیادی دارد، اما مرسدس این هزینه مازاد را تقبل می‌کند و آن را در سطحی قابل مدیریت حفظ خواهد کرد. این امر با اشتراک تا حد ممکن بین مدل‌های بنزینی و برقی این خودرو قابل انجام خواهد بود.

از آنجا که کلاس S کنونی به زودی فیس لیفت خواهد شد، انتظار می‌رود مدل W۲۲۳ آن تا اواخر دهه جاری حذف نشود. در نتیجه، منطقی است که مدل W۲۲۴ با موتور بنزینی یا دیزلی تا اواخر سال ۲۰۳۰ ارائه شود.

تولیدی:موتور احتراقی مرسدس کلاس S برای مدتی طولانی حفظ خواهد شد

ارسال نظر