۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
اختصاصی
تست مرسدس AMG CLE ۶۳ در نوربورگرینگ
بر کسی پوشیده نیست که جدیدترین مرسدس AMG C ۶۳ از زمان رونمایی در دو سال قبل با چالش فروش مواجه بود است. بنابراین، این خودروساز آلمانی امیدوار است که نسخه کوپه CLE ۶۳ ظریف‌تر آن بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.
کد خبر: ۷۵۱۷

به گزارش کارنا، بر کسی پوشیده نیست که جدیدترین مرسدس AMG C ۶۳ از زمان رونمایی در دو سال قبل با چالش فروش مواجه بود است. بنابراین، این خودروساز آلمانی امیدوار است که نسخه کوپه CLE ۶۳ ظریف‌تر آن بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

چالش فروش C ۶۳ بیش‌تر به موتور چهار سیلندر هیبریدی شده این مدل مربوط است علیرغم آن که قدرت ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲۰ نیوتون متر تولید می‌کند. این خودرو پس از معرفی موتور دمش طبیعی ۶.۲ لیتری نسل W۲۰۴ و نسخه بای توربو ۴.۰ لیتری مدل قبلی خود به عنوان خودرویی با قدرت V۸ شناخته شد بنابراین ممکن است چنین برداشت شده باشد که مدل هیبریدی آن نمی‌تواند پاسخ گوی طرفداران موتور‌های بنزینی باشد.

طی سال‌های اخیر، CLE ۶۳ چندین بار در حال تست دیده شده است و با توجه به طولانی شدن روند ساخت آن به نظر می‌رسد مرسدس در مورد تکنولوژی هیبریدی آن تجدیدنظر کرده است اگرچه اعلام کرده بود که تنها مدل‌های بزرگ این برند همچون E ۶۳ همچنان در آینده با نیرومحرکه V۸ ارائه می‌شوند.

CLE از پلتفرم MRA۲ مشابه کلاس C و هم چنین کلاس E بهره می‌برد بنابراین تجهیز آن به یک موتور V۸ امر عجیبی نیست.

تولیدی:تست مرسدس AMG CLE ۶۳ در نوربورگرینگ

گمان نمی‌رود CLE ۶۳ با قدرتی مشابه C ۶۳ هیبریدی عرضه شود اگرچه قدرتی بیش از ۵۰۳ اسب بخار نسخه بای توربوی مدل قبلی خود را خواهد داشت. احتمال دارد این خودرو وزنی نسبتا کم‌تر از C ۶۳ نیز داشته باشد چرا که به نظر می‌رسد صرفا به یک سیستم هیبریدی متعادل مجهز شود.

جدیدترین تصاویر درز کرده از تست این خودرو در نوربورگرینگ، دریچه‌های هوای کناری و رینگ‌های آن را نشان می‌دهند اگرچه اکنون ایده خوبی از چگونگی بالاترین نسخه CLE وجود دارد. این خودرودر مقایسه با نسخه استاندارد خود دارای گلیگر‌های عریض‌تر با رینگ‌های سفارشی بزرگ‌تر و ساختار ترمز بهتر در پشت آن‌ها خواهد بود. در قسمت جلوی این خودرو نیز جلوپنجره پانامریکا با تزئین AMG تعبیه خواهد شد. بخش زیرین سپر جلوی آن نیز اصلاح خواهد شد تا خنک کنندگی بیش تری برای موتور به ارمغان آورد و ظاهری تهاجمی‌تر به این مدل AMG بدهد.

یکی از عناصر طراحی اصلی در تمام مدل‌های AMG، ساختار لوله اگزوز چهارقلو است که به طور واضح در این خودروی درز کرده نیز دیده می‌شود. هم چنین طرح نوین چراغ‌های عقب و یک اسپویلر لبه کوچک روی در صندوق عقب آن به چشم می‌خورد.

تولیدی:تست مرسدس AMG CLE ۶۳ در نوربورگرینگ

ارسال نظر